Drukveer 20x9x2mm

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.893
592
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Dag mensen,

Heeft iemand een drukveer liggen, liefst 2, van 20mm lengte, 9mm diameter en 2mm draaddikte?

Ik heb een speciaal projectje onder handen en volgens de bouwtekeningen is een veer volgens bovenstaande specs nodig. Ik heb al andere afmetingen geprobeerd maar dat werkt niet. De genoemde afmetingen kan ik ook nergens te koop vinden.

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.162
440
Ik heb een bakje met veertjes liggen. Ik kan morgen wel even kijken of ik wat heb. Maar 2 mm draaddikte, is wel heel dik.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.282
3.429
Gaanderen
Ze hebben ook veren even uitzoeken welke je wil doorknippen. Een mtr staf 2 mm is goedkoop.
Een veer met 2 mm dikdraad daar loop je bij deze winkel op leeg.

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.162
440
Even gekeken, maar ik kom niet verder dan hooguit 1 mm draaddikte. Lengte 20 mm en breedte 9 heb ik ook niet, tenzij je het inkort.

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.220
640
Noord-Veluwe
Volgens mij heb ik wel 2 mm dikke compressieveren, maar die heb ik ooit gekocht voor een Moxon. De diameter zal denk ik te groot zijn voor wat jij nodig hebt. Als ik me niet vergis was de binnenmaat 20 mm. De lengte weet ik niet meer uit het hoofd. Moet ik ze uitgraven voor je, zodat ik de maten nauwkeuriger kan opmeten?

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.893
592
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Hallo mensen, bedankt voor alle hulp. Ik heb bij Conrad wat verschillende diameters verenstaaldraad gekocht. Op YouTube staan enkele goede filmpjes voor het zelf maken van drukveren en die ga ik eens proberen.

Een citaat uit een filmpje: "Drukveren zijn er in duizenden uitvoeringen, soorten en maten, maar vaak net niet in de maat die je nodig hebt". 😅

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.799
3.438
Voor jouw veertjes is de methode van blondihacks op jijbuis heel geschikt. Al haar freeswerk is leuk voor een filmpje, maar in de praktijk niet nodig.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.