Drukknop lijmklem te koop?

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.260
311
Goeree-Overflakkee
In mijn geval ging het niet om Bessey klemmen. Dus die veer die erin zit pakt niet precies op het bolletje van de oude klem. De voorgestelde oplossingen snap ik op basis van alleen tekst niets van (wellicht ben ik te moe om goed te lezen). Een plaatje erbij zou fijn zijn.

Boren in metaal is niet m'n hobby, en al helemaal niet op dit soort kleine onderdelen.
Wat betekent een "groef steken" in dit metalen voetje? Hoe ziet dat eruit en waar doe je dit mee?

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.695
3.361
Je maakt gewoon op de draaibank een voetje zoals die van bessey, maar dan op maat voor de kopjes die op jouw lijmklemmen zitten. Je moet daar dus voor de veer aan de binnenkant een groefje in maken. Is verder niet ingewikkeld. Maar je moet dus wel een beiteltje hebben om die binnengroefjes te steken. Jan heeft blijkbaar niet zo'n beiteltje in zijn verzameling beitels. Ik gaf hem dus een adres waar ze zulke beiteltjes verkopen.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.695
3.361
Je hoeft toch zelf geen draaibank te kopen? Forum lid Jan van den Broek heeft al aangegeven deze onderdelen op zijn draaibank te willen maken. Als je een beetje kan draaien, stelt het maken van deze onderdelen niet veel voor. Zo heeft ieder zo zijn eigen expertise.

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.322
500
ik denk dat je ook een heel eind komt met een flensmoer en een beetje epoxy.
als je een beetje was om de kogel doet draait hij waarschijnlijk ook nog onafhankelijk van de flensmoer als de epoxy is verhard

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.