Ronny, door heel weinig van de borst van het doosje af te steken/draaien en dan kijken en passen om te zien of de streepje dichter bij elkaar staan.Heel mooi, hoe doe je dat om de verticale lijnen overeen te laten komen als het deksel helemaal dicht gedraaid is?
Ronny
Ja maar nu hoef ik steeds niet de vragen te beantwoorden van "Waar koop je die Strelers"Netjes Nico!
Reclame hoeft niet hoor!![]()
Heel mooie doosjes met een prachtige schroefdraad.
Je hebt vermeld dat je een draadstreler hebt gebruikt van M33x3.5
Ik zou me graag ook een set strelers willen aanschaffen voor het van strelen van draad op gelijkaardige doosjes.
Kan je om te beginnen met stelen een maat M33x3.5 aanraden of beter een andere maat?
Met vriendelijke groeten Frak
Daar heb je wel gelijk in, maar het komt voornamelijk dat mijn as van mijn draaibank ook M33x3.5 is, en daar vergelijk ik het ongemerkt mee. Maar je kan er verschillende diameters mee strelen wat ook op de foto van de doosjes te zien is.Ik denk dat de strelers een spoed hebben van 3,5. Die 33 moet je maar vergeten, dat kan elke maat zijn die je goed uitkomt.
Mooi nico.
Wat is ook alweer moeilijker.... Draad met een fijne spoed of met een grove spoed zoals jij hier hebt?
Grove spoed is lastiger
De vogelkers die ik gebruikte was vrij hard, en het stammetje had ook nog het hart in het midden.Nico,
kun je rechtstreeks scherp in de vogelkers en hulst strelen ( in de niet echt harde houtsoorten) of impregneer je die eerst met CA of zoiets?
Mooi werk, mooie vormen. (zoals steeds.)
groeten
Ornament