Ik zie het al... komkommertijd in de bouw, ook hier, genieten van de vakantie
even tijd voor de vrouw en het gezin. wel nagenoeg klaar met de frames (5x7's) voor de wanden. dakpannetjes zijn mooi schoon na wat regen en hebben zich mooi gezet na wat wind, Tijdens het leggen kwamen we erachter dat ik destijds 2 verschillende types oude mulden op heb gehaald, (ooit een keer in het donker opgehaald en jekenthetwel) opzich niet heel erg, en de passing is er ook wel, maar de ene is meer oranje en ook een fractie langer, en juist dat langer kan gewoon niet , na 5 lagen komt dan de panlat niet meer uit, dus dat mixen werkt niet.
Enfin, voorkant klaar en toen ingeschat dat we achter wel met het andere type verder konden, prima.. maar na 150 dakpannen gelegd te hebben bleek dat de rest van de pallet weer die 'ene' andere te zijn. (vatten jullie het nog?
) nou ja... geen probleem, ik bel wel even met dat vrouwtje, of ik ze nog kan wisselen... was uiteraard geen probleem, maar..... ze heeft alleen nog die 'ene' andere wat ook op de voorkant liggen
Dus 2 uurtjes arbeid verknooid en weer even pannetjes wisselen, maar goed, nu hebben jullie wel een mooi verhaal om de komkommertijd door te komen
Dank Stuiver voor je toelichting, uiteraard gebruik ik RVS nagels, ruiterbeugel weer niet omdat de sporen oversteken op de nokbalk, dus de ruiterbalk is in de sporen geschroefd. Al het hout is voorgeboord, en hoewel ik de kantpannen heb, gebruik ik ze niet... vind windveren/waterbord veel mooier...
Nokvorsten heb ik al liggen, en schroef ik inderdaad, Met ruiterrol bedoel je nokvorst? die heb ik, weliswaar de Raab karcher variant maar schijnt hetzelfde te werken, met zo'n kleefstrip aan beide zijden...
Zoals ik zei, het framewerk voor de wanden is klaar, moet alleen nog wat staanders plaatsen om de maat wat te verdelen, maar had zaterdag wat hulp, dus vond meters maken en sjouwen/vasthouden met 2 man wat belangrijker dan straks een extra staandertje maken in mn uppie wat belangrijker...
Even kijken wanneer vrouwlief me weer zat is, zodat ik weer een dagje kan bouwen