Douchegoot afvoer koppelen

rbo

Nieuw lid
30 jul 2020
15
0
Voor de geintresseerden, wavin heeft een handige uitgave. Handboek voor binnenriolering afvalwater. Daarin kan je het antwoord op de meeste vragen terugvinden. Ik ga er maar van uit dat ze daar weten waarover ze het hebben.
Ik heb het Wavin handboek gedownload en geeft inderdaad duidelijkheid over deze materie. Googelen op 'Handboek voor binnenriolering afvalwater'.
Dit filmpje is ook interessant:
Bedankt voor de adviezen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.916
2.536
Ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet doen, dus als anderen dat dan doen is het toch weer compleet.
 

fransk

Nieuw lid
8 jul 2012
6
1
In principe moet/mag je ook niet verkleinen
Leiding van de drain is 50 mm
je zult de t-stuk naar 50 mm moeten brengen en de onderliggende leiding ook naar 50 mm
 

rbo

Nieuw lid
30 jul 2020
15
0
In principe moet/mag je ook niet verkleinen
Leiding van de drain is 50 mm
je zult de t-stuk naar 50 mm moeten brengen en de onderliggende leiding ook naar 50 mm
@fransk De metalen uitvoer van de drain is 40mm en wordt geleverd met een verloopmof HTsafe 40-50mm. Water moet dus sowieso eerst door klein stukje 40mm en dan naar 50mm. Dan zou ik denken dat de 40mm uitloop van de drain ook verder kan als 40mm.

Omdat de verdere afvoerpijp die naar beneden gaat ook 40mm is (en daarop waren al die jaren de afvoer van wasmach en badkuip op aangesloten zonder problemen), zou ik de drainafvoerpijp in de inloopdouche ook liefst in 40mm uitvoeren. Anders had easy drain de metalen uitloop toch wel als 50mm uitgevoerd.
 

the duke

Actieve deelnemer
11 jan 2020
144
34
Groningen, stad
wasmachine valt het water van boven naar beneden, krijgt snelheid, en verdwijnt makkelijk, bij je oude badkuip maakte het niet heel uit als het water wat langzamer wegstroomde, maar als na je easy drain het water wat moeizamer wegloopt heb je een natte badkamer. vergeet niet hoelanger een hor. leiding hoe meer weerstand, nu zal dit korte stukje wel meevallen,. maar in de toekomst gaat een afvoer altijd wat dichtzitten met zeepresten e.d, dus een verminderde afvoer. Ikzelf maak de afvoeren het liefste 50 mm, en ook geen bocht van 90 toepassen, maar 2 van 45 achterelkaar, dan kan de rioolrat er makkelijker doorheen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.