Doosje van warrig esdoorn

HoutNerveus

Actieve deelnemer
8 mei 2020
305
430
28
Delft
vanbart.weebly.com
Uit de afvalbak van Masave een mooi stukje esdoorn gekregen. Daar, met om en nabij geheel handgereedschappen, een mooi kistje van gemaakt.
Afgewerkt met een vrije interpretatie van politoer en bijenwas. Ik vond het enigsinds lastig hout om mee te werken, maar de Chantal Janzen ehh chatoyance is prachtig.

Ik was wat slordig met de zwaluwstaarten, maar het is mijn inziens allemaal redelijk netjes opgevuld met het schuren. Wel jammer dat het dekseltje enigsinds is getordeerd na het afwerken. Gelukkig ben ik geen perfectionist.


DSCN2694.JPGDSCN2697.JPGDSCN2698.JPGDSCN2699.JPGDSCN2700.JPGDSCN2711.JPG


Ohja, volgende investering is een wat beter achtergronddoek.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Mooie tekening in het hout. Ik vind het niet heel vreemd dat het deksel iets is getordeerd met dat warrige hout. Maar heel storend is het niet.
Persoonlijk had ik er wel een contrasterend knopje op gezet.
Verder niets dan complimenten trouwens hoor ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: HoutNerveus

HoutNerveus

Actieve deelnemer
8 mei 2020
305
430
28
Delft
vanbart.weebly.com
Mooie tekening in het hout. Ik vind het niet heel vreemd dat het deksel iets is getordeerd met dat warrige hout. Maar heel storend is het niet.
Persoonlijk had ik er wel een contrasterend knopje op gezet.
Verder niets dan complimenten trouwens hoor ;)

Dankjewel Jelmer! Ik snap wat je bedoelt, ik had zelf eerst allerlei spannende plannen om meer contrast in te brengen, maar dacht uiteindelijk dat dat maar afleidt van het op zichzelf al erg mooie hout. Less is more, was de gedachte. En dat scheelde me natuurlijk ook alleen maar moeite!
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Uit de afvalbak van Masave een mooi stukje esdoorn gekregen. Daar, met om en nabij geheel handgereedschappen, een mooi kistje van gemaakt.
Afgewerkt met een vrije interpretatie van politoer en bijenwas. Ik vond het enigsinds lastig hout om mee te werken, maar de Chantal Janzen ehh chatoyance is prachtig.

Ik was wat slordig met de zwaluwstaarten, maar het is mijn inziens allemaal redelijk netjes opgevuld met het schuren. Wel jammer dat het dekseltje enigsinds is getordeerd na het afwerken. Gelukkig ben ik geen perfectionist.


Bekijk bijlage 108077Bekijk bijlage 108078Bekijk bijlage 108079Bekijk bijlage 108080Bekijk bijlage 108081Bekijk bijlage 108082


Ohja, volgende investering is een wat beter achtergronddoek.
Prachtig doosje! Met olie behandeld?

Wat de achtergrond betreft. Maak je niet druk, met b.v. GIMP zet je er gewoon een andere achtergrond achter. Zie maar.
doosje1 9.jpgdoosje01 8.jpg
 

HoutNerveus

Actieve deelnemer
8 mei 2020
305
430
28
Delft
vanbart.weebly.com
Dankjewel tjeerd! Haha ja dat kan zeker. Maar mijn ogen trappen er niet helemaal in hoor... maar ik heb laatst al een grijs rolgordijn van het grof vuil gered en die doet al erg mooi werk. Als de kringloopwinkels weer open gaan wil ik die ook in de gaten houden voor interessante kleurtjes en patronen. Makkelijk op te bergen en fijn kreukvrij materiaal.

Het kistje is afgewerkt met schellak, op een politoer achtige wijze. Maar wel een wat gesimplificeerde methode.
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.208
519
Eanske
ingoogni.nl
De keuze voor de stevig afgeronde hoeken past mooi bij het hout. Het knopje lijkt een fractie boven het deksel te zweven door de afronding. Dat samen maakt dat het helemaal niet stoort dat het deksel niet meer helemaal aansluit. In tegendeel, het past bij de charme van het doosje.

Een contrasterend knopje had het contrast van het kleine schaduwrandje doen verdwijnen en het totaal beeld verandert, m.i. niet ten goede. Het wordt er minder spannend door. Het schaduwrandje onder de knop is een mooie herhaling van de schaduw onder het deksel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.