Doel grote partij ayous onbehandeld/verduurzaamd

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.724
1.092
‘s-Hertogenbosch
Mooi spul die geprofileerde delen, ik ken ze van onze afvalcontainer waar het wel eens op ligt. Heb het ook al aangekeken maar het heeft te weinig tekening voor het doel waar ik het voor inzet. Klein draaiwerk. Wel mooi te draaien en heb ook wel een paar stukjes liggen maar daar kan ik de komende jaren nog wel mee vooruit. Inderdaad voor dobbers en dergelijke mooi spul. Oôk redelijk spanningsvrij.

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.724
1.092
‘s-Hertogenbosch
Bekijk bijlage 169031

Dit is een doorsnede van zo'n plank, ik heb een bovenfrees in een tafel, maar zonder aandrijfrol, o.i.d.

Dan zou ik iets moeten fabriceren om een plank langs een mal oid te moeten duwen waardoor de frees goed z'n werk kan doen, maar dan nog blijf ik meerdere handelingen moeten doen om dit naar een foutloos eindresultaat te krijgen.

Ik heb een tafelzaag, bovenfrees die in een tafelmodule kan en een vlak/vandiktebank
Is idd een bewerkelijk profiel, als je maar een paar meter nodig hebt is het om te doen, maar een hele aanhanger wordt een hele kluif.
Misschien meubeltjes van maken of schilderijlijst of ander lijstwerk.
Gebruiksartikelen 🤔 is het misschien te zacht voor……

• Leuk
Waarderingen: Geertjun

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
10.720
3.172
Klein-Brabant, Vlaanderen
ik zie minstens 4 bewerkingen
met handmachines is dit een hele klus
van zodra je 1 fout maakt, ga je de plank in vraag stellen

een stationaire installatie is aangeraden
zoals een spilfrees + aandrijver
bij voorkeur de plank vlak op het werkblad
dan heb je ook een spilfrees nodig waarbij je de mesjes in de kop kan plaatsen
en die voldoende omwentelingen maakt

1782028776201.png

• Leuk
Waarderingen: Geertjun

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.