Dobbelspel

Henk de Rijk

Actieve deelnemer
31 mei 2019
168
128
Nieuwkoop
Nu ben ik wel benieuwd naar de spelregels :)


elke speler krijg 10 deuveltjes je gooit met 1 dobbelsteen, degene die het hoogste gooit mag beginnen als je een 6 gooit gaat er een in het Middengat dus in de pot, je moet minimaal 1 x gooien en dan kan je de beurt doorgeven, als 1 tot 5 gooit mag je als er plek is een deuvel in de gaten zetten als je medespelers een getal gooit dat al bezet is moet hij alle deuveltjes pakken. Wie het eerst de deuveltjes kwijt is is de winnaar
 

Henk de Rijk

Actieve deelnemer
31 mei 2019
168
128
Nieuwkoop
Ziet er leuk uit!
Nou de spelregels nog :)
elke speler krijg 10 deuveltjes je gooit met 1 dobbelsteen, degene die het hoogste gooit mag beginnen als je een 6 gooit gaat er een in het Middengat dus in de pot, je moet minimaal 1 x gooien en dan kan je de beurt doorgeven, als 1 tot 5 gooit mag je als er plek is een deuvel in de gaten zetten als je medespelers een getal gooit dat al bezet is moet hij alle deuveltjes pakken. Wie het eerst alle deuveltjes kwijt is is de winnaar.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
elke speler krijg 10 deuveltjes je gooit met 1 dobbelsteen, degene die het hoogste gooit mag beginnen als je een 6 gooit gaat er een in het Middengat dus in de pot, je moet minimaal 1 x gooien en dan kan je de beurt doorgeven, als 1 tot 5 gooit mag je als er plek is een deuvel in de gaten zetten als je medespelers een getal gooit dat al bezet is moet hij alle deuveltjes pakken. Wie het eerst de deuveltjes kwijt is is de winnaar
Zelf bedacht of is het een bestaand spel? En de tacktiek zit hem ik nog een keer wel of niet gooien?
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
klinkt als een leuk spel en eenvoudig om te maken. dat ga ik ook eens "lenen" denk ik ;-)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.