DIY SYS-port maar dan anders, Kan dit?

bartos

Actieve deelnemer
10 mrt 2012
113
10
Flevoland
www.cashbackxl.nl
Ik heb reeds 2 kasten waar ik een zelf bouw sys-port van wil maken. Echter is de inwendige breedte slechts 405mm.

Voor dat ik 400mm ladegeleiders bestel zou ik graag horen of andere met meer ervaring dit ontwerp haalbaar vinden?
Bijgevoegd een schets in foto en PDF.

Bekijk bijlage Systainer locker.pdfsys locker.jpg

Ben van plan 16st. 400mm zelfsluitend bij https://so-handel.de/ te bestellen of zijn ladegeleiders ook ergens anders goedkoper/beter verkrijgbaar?
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.016
359
Alphen aan den Rijn
Snap niet precies wat je bedoel , zijn je kasten eigenlijk te smal . Of zit je met de afmeting van de kadegeleiders .
Volgende keer als een link er opzet doe het dan met het product wat je bedoelt , nu heb je de link van de homepage gebruikt .
Als iemand je wil helpen hoeven ze niet het product wat jij bedoelt op te zoeken op die site .
Zelf heb ik pas oa deze geleiders besteld bij Schreuder , https://www.schreuderenco.nl/assort...meubels/ladegeleiders-50-kg/ladegeleider-6111

Succes Willem
 

bartos

Actieve deelnemer
10 mrt 2012
113
10
Flevoland
www.cashbackxl.nl
Snap niet precies wat je bedoel , zijn je kasten eigenlijk te smal . Of zit je met de afmeting van de kadegeleiders .
Volgende keer als een link er opzet doe het dan met het product wat je bedoelt , nu heb je de link van de homepage gebruikt .
Als iemand je wil helpen hoeven ze niet het product wat jij bedoelt op te zoeken op die site .
Zelf heb ik pas oa deze geleiders besteld bij Schreuder , https://www.schreuderenco.nl/assort...meubels/ladegeleiders-50-kg/ladegeleider-6111

Succes Willem

De vraag gaat vooral over de smalle kast 405mm. Dit zorgt er voor dat ik mijn lade bodem niet tussen de geleiders plaats maar erboven. Met 2.5mm tussen de plank en kast en 5mm tussen de kast en systainer. Is dit niet tekrap? dat is de concrete vraag.
En terecht: de direchte link
https://so-handel.de/37426633.html
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Je hebt ook geleiders die je onder de lades plaatst. Dat scheelt hier weer een aantal mm. Bijna elk merk heeft ze, BV Blum Momento.

 
Laatst bewerkt:

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
kost veel ruimte in de hoogte van je kast voor de rest zou t moeten werken lijkt me, ziet er denk ik wel stom uit ook.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Het kan inderdaad wel. Je hebt niet veel ruimte over op de zijkanten, maar het moet wel genoeg zijn. Je krijgt wat meer ruimte tussen de systainers in, maar voor de werking maakt dat niks uit.

Je moet alleen op de zijkant van de lades iets bedenken dat de systainers er niet afschuiven. Dit kan met bijv. een aluminium hoekprofiel of een paar gaten in de bodem frezen, waar de poten van de systainer invallen.

Ik heb trouwens 350mm volledig uittrekbare ladegeleiders gebruikt. Die zijn diep genoeg om, helemaal uitgetrokken, het deksel ook nog open te doen.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Omdat je geleiders onder de systainers komen ipv ernaast. Zo krijg je ongeveer 5 cm tussen de systainers ipv een cm of 2. Zo kan je minder systainers op dezelfde hoogte kwijt.
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
ja dat begrijp ik, inderdaad een opvallende keuze (vind de kast sowieso zeer smal, wellicht daardoor ook wat instabiel). Maar niet persé stom dan toch? Bovendien, als je de lades voorziet van een deklat met greep aan de onderzijde zie je dat bijna niet toch?
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.016
359
Alphen aan den Rijn
Maar kun je voor de rail niet een stukje uit de wand frezen , hij is toch 25 mm dik .
Jouw adres voor geleiders is heel wat goedkoper dan waar ik ze vandaan heb .

Willem
 

bartos

Actieve deelnemer
10 mrt 2012
113
10
Flevoland
www.cashbackxl.nl
Je hebt ook geleiders die je onder de lades plaatst. Dat scheelt hier weer een aantal mm. Bijna elk merk heeft ze, BV Blum Momento.

Overgedacht maar de stuksprijs is toch wel aanzienlijk hoger. En de lade bouw lijkt iets ingewikkelder. Ben maar een hobby bob :) die nog nooit een lade heeft gemaakt.

Het kan inderdaad wel. Je hebt niet veel ruimte over op de zijkanten, maar het moet wel genoeg zijn. Je krijgt wat meer ruimte tussen de systainers in, maar voor de werking maakt dat niks uit.

Je moet alleen op de zijkant van de lades iets bedenken dat de systainers er niet afschuiven. Dit kan met bijv. een aluminium hoekprofiel of een paar gaten in de bodem frezen, waar de poten van de systainer invallen.

Ik heb trouwens 350mm volledig uittrekbare ladegeleiders gebruikt. Die zijn diep genoeg om, helemaal uitgetrokken, het deksel ook nog open te doen.

350 zou ook nog goed kunnen ja. Ik wil of gaten in de lade frezen zoals de MFTC of clips 3d printen

ja dat begrijp ik, inderdaad een opvallende keuze (vind de kast sowieso zeer smal, wellicht daardoor ook wat instabiel). Maar niet persé stom dan toch? Bovendien, als je de lades voorziet van een deklat met greep aan de onderzijde zie je dat bijna niet toch?

In het grijs heb ik een mogelijk lade frontje geschetst maar daar ben ik nog niet helemaal overuit.

Veder verlies ik iets in hoogte ja. Maar ik ben blijkbaar zo lui dat ik ze nu ook altijd met T-loc open laat. Zoals ze ook getekend zijn. Dan is het hoogte verlies ca 20mm per lade.
Ik gebruik eigenlijk alleen Sys 4 hoogte. Met het idee alle accessoires in die systainer. De bovenfrees heeft dus een kistje met alle freesjes die ik heb er ook in zitten. En de 3 slijptollen en alle schijven in 1 kist.
 
Laatst bewerkt:

bartos

Actieve deelnemer
10 mrt 2012
113
10
Flevoland
www.cashbackxl.nl
Als je vraagt hoor je als TS ook een update tedoen bijdeze:
Nog niet zo ver als gehoopt maar het begin is er.:

Lade bodems zijn gefreesd
En de dragers gezaagd.

Hier wat fotos van alles los neergelegd in het bestaande frame.
IMG_20200521_205030.jpgIMG_20200521_205040.jpg
 

jabjab

Actieve deelnemer
10 mei 2011
259
130
Leeuwarden
Ik vindt dit echt niet raar hoor. De hoogte tussen de systainers is misschien wat groter maar dat is prima opgelost met de grepen aan de onderzijde. De kleinere ruimtes aan de zijkanten vind ik juist erg mooi.
 
  • Leuk
Waarderingen: bartos

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.