Wederom bedankt voor de vele reacties!
Als ik de 'klussen' die ik wil doen goed overweeg moet ik (liefst zo precies mogelijk) kunnen schulpen en afkorten van diverse maten.
Daarmee dat ik initieel de P1CC op het lijstje had gezet. Die leek voor beiden wel geschikt door zijn precisie.
Door alle reacties is mijn gedacht nu wel wat bijgeschaafd... Ik heb besloten om te gaan voor een invalzaag, gecombineerd met een afkortzaag.
De reden waarom ik geen tafelzaag in optie neem is door het plaatsgebrek. Als je plaatmateriaal wil zagen heb je toch al een uit de kluiten gewassen machine nodig. Ik ben ook niet van plan seriewerk te doen, dus volgens mij kom ik al een eind met de invalzaag + afkortzaag. De rest doe ik wel op de gold old fashion manier, met een hamer en wat beitels.
Mijn keuze is toch gevallen op de Mafell mt55. Met de 80 & 160 cm geleiderail kan ik alle groottes aan die ik voorzie. Plus in het maxi pakket zit de parallelgeleider en invalpositie hulpstuk bij. Als ik deze naast de Bosch versie zet kom ik op een verschil van 140 euro.
Als afkortzaag zou ik dan voor de Bosch GCM 8SJL gaan met het GTA 2600 onderstel. Na wat forumberichten de hebben gelezen lijken de zagen van de GCM serie toch waar voor je geld...
Mijn totaalprijs komt dan op 1260 euro, een "beetje" boven budget, maar volgens mij heb ik dan een goede "all-round" set, aangevuld met met zaag, hamer en beitels
waarvan ik binnen een aantal jaar niet het gevoel bij krijg van 'had ik nou toch maar voor iets betere kwaliteit gegaan'.
grts
bArt