Link naar PDF met modellen Die in de rechter kolom zoudn omschakelbaar moeten zijn, maar Mitutoyo kan je zekerheid geven.Maar kan je die ook omzetten in inches?
Link naar PDF met modellen Die in de rechter kolom zoudn omschakelbaar moeten zijn, maar Mitutoyo kan je zekerheid geven.Maar kan je die ook omzetten in inches?
Nou Jaap, dan zal ik wel een aantal punten in je achting dalen. Vanaf mijn eerste schuifmaat in 1970 heb ik altijd meteen van de bekken de ronding afgeslepen om er mee af te kunnen schrijven. Hahaha. Sorry.....Om elke keer dezelfde meetresultaten te krijgen is het volgens mij juist bij een schuifmaat van belang dat het ding over de hele lengte soepel en zonder haperingen schuift. Als dat stroef of haperend gaat, meet je niet met dezelfde meetdruk en ben je je meetnauwkeurigheid kwijt. Mijn mitutoyo geeft me echt het beste gevoel van alle schuifmaten die ik wel eens gebruik bij anderen. Mijn oude analoge Mitutoyo van school doet het ook nog steeds goed. Kan het niet over mijn hart verkrijgen om het ding als kras pen te gebruiken, zoals je wel eens ziet.
jaap
Die Mitutoyo schuifmaat van de vakschool is toch een mythisch voorwerp waar iedereen precies aan gehecht blijft. Ik heb de mijne ook nog altijd (met mijn naam er in) en gebruik hem zelfs niet op de draaibank om de bekken te sparen. Het is eigenlijk ook het enige stuk gereedschap waar ik echt aan gehecht ben.Om elke keer dezelfde meetresultaten te krijgen is het volgens mij juist bij een schuifmaat van belang dat het ding over de hele lengte soepel en zonder haperingen schuift. Als dat stroef of haperend gaat, meet je niet met dezelfde meetdruk en ben je je meetnauwkeurigheid kwijt. Mijn mitutoyo geeft me echt het beste gevoel van alle schuifmaten die ik wel eens gebruik bij anderen. Mijn oude analoge Mitutoyo van school doet het ook nog steeds goed. Kan het niet over mijn hart verkrijgen om het ding als kras pen te gebruiken, zoals je wel eens ziet.
jaap