DeWalt DWE7492-QS, hoogte stelwiel verloopt.

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Ik heb een DeWalt DWE7492-QS zaagtafel staan, redelijk tevreden over op een punt, het is al te zien op de foto denk ik.

Het draai wieltje voor de hoogte van de zaag verloopt telkens, en dat is best irritant.
Tijdelijk heb ik nu er iets onder gelegd zoals te zijn op de fout, maar dit is niet optimaal en belemmerd de noodstop.
Is dit normaal of doe ik iets ergens fout?
Ik heb niet iets gevonden om het vast te zetten/vergrendelen.

_ 2024-03-06 om 21.53.31.jpg
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
Is wat lastig bijkomen, zeker omdat ik 'm ingebouwd heb, maar als je de steeksleutel erop zet, met het verstelwiel met de klok mee vastdraaien en tegen de klok los. (normaal dus). Zo hoef je niet in de krappe ruimte met een steeksleutel te klooien
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
544
129
Ik heb gelijk een aantekening voor mijzelf gemaakt die ik opslaat op mijn server.
Inderdaad; te verwachten is eigenlijk dat iedereen met een 7492 dit wel een keer nodig gaat hebben.
En dan moet je deze oplossing nog maar zien terug te vinden.
 

Afgezaagd

Actieve deelnemer
21 mrt 2023
55
15
Alkmaar
Goede tip!

Mijn ervaring is dat een soft start ook helpt.
Doordat de zaagtafel dan niet meer abrupt opstart zijn er minder schokken.

Het helpt ook voor andere zaken van de machine.
 

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Ik heb de moer iets wat aangedraaid, gaat beter, maar is nog niet perfect.
Maandag nog een klein slagje geven, vandaag had ik even geen tijd ervoor.

Jammer dat er geen stelwiel veredeling er op zit, nu blijf ik lang met een ASVS (Angst Stelwiel Verloop Syndroom) zitten.
 

Ambidexterity

Actieve deelnemer
De moer is een borgmoer, die loopt niet meer zomaar los.
Draai je die strakker aan dan wordt het moeilijk om het wieltje rond te draaien.

Maar met zo'n schotelveerring kan wellicht werken, een slimme kijk op het probleem.
Even zoeken in mijn collectie of ik zoiets hebt liggen, anders maar een klein doosje bestellen, zal niet de kop kosten.
Bedankt voor het mee denken en je idee.
 
  • Leuk
Waarderingen: thomasz

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
De moer truuk helpt voornamelijk bij het verlopen tijdens het draaien, helaas niet bij het aanzetten, de klap van de inschakeling zorgt dat de boel verplaatst. Ook dat is echter makkelijk opgelost, een softstart monteren
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.