Dewalt DW125 radiaalzaag kortsluiting

Erco

Nieuw lid
21 okt 2020
2
0
Hoi,

mijn oude radiaalzaag, een Dewalt DW 125, maakt kortsluiting. Ik heb ontdekt dat een van de bruine voedingskabels binnen in niet meer goed is, de kunststof laag is beschadigd waardoor denk ik, kortsluiting ontstaat. Ik wil deze vervangen , naar dit kabeltje loopt richting motor en weet niet hoe ik daar bij moet komen. Ik ben zover gekomen als op de foto's te zien is...

Hoe krijg ik dat motordeel open ? Moet eerst de ventilator eraf ?
 

Bijlagen

  • IMG_2867.jpg
    IMG_2867.jpg
    926,3 KB · Weergaven: 36
  • IMG_2868.jpg
    IMG_2868.jpg
    877,4 KB · Weergaven: 35

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Nergens voor nodig om die kant van de draad te vinden, ik zou de bruine draad net voor de beschadiging van de mantel afknippen, de witte ook net voor de las, beide draden een stukje strippen en weer verbinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Oh wacht, ik zie nu dat de draad aan beide kanten beschadigt is, dus ook daar waar hij het motorhuis in gaat. Inzoomen op de foto is een drama op mijn mobiel, als ik te ver zoom sprint ie vanzelf naar de tweede foto dus ik kan het niet goed zien
 

Erco

Nieuw lid
21 okt 2020
2
0
Hoi, jouw idee had ik ook al bedacht. Heb hem zover mogelijk afgeknipt en weer verbonden met klein kroonsteentje. Nu geen vrijliggend koperdraad meer. Hij doet het weer, hopelijk is t stukje draad waar ik niet bij kon nog wel goed... voorlopig zal t wel weer lukken..

bedankt voor je reactie..
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Krimpkous werkt goed, heb ik bij een oude boormachine gedaan en dit zit al weer enkele jaren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.