Dewalt dw125 driehoek aansluiting

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.776
2.166
Klein-Brabant, Vlaanderen
ik heb een tijd geleden een garage laten bouwen en gevraagd voor een krachtstroom aansluiting
dus wist jij reeds het antwoord waarnaar jij & wij gisteren gezocht hebben 😭
Ik heb daarnaast de windingen van de motor gemeten (weerstand) en meten alle 3....4.3ohm
Kan je dan zeggen dat de motor zoiezo goed is?
dat je een weerstand meet, betekent dat tussen je 2 meetpunten stroom kan vloeien waardoor de motor kan draaien
zekerheid dat die naar behoren draait heb je daardoor niet
Heb destijds aan de electricien gevraagd een aparte krachtstroomgroep aan de leggen speciaal voor de garage.
dus dan heb je daar een stopkontakt met 5 gaten, zodat je de machine daar minstens als test aan kan sluiten
 

Jmol

Actieve deelnemer
4 okt 2020
49
6
dus wist jij reeds het antwoord waarnaar jij & wij gisteren gezocht hebben 😭

dat je een weerstand meet, betekent dat tussen je 2 meetpunten stroom kan vloeien waardoor de motor kan draaien
zekerheid dat die naar behoren draait heb je daardoor niet

dus dan heb je daar een stopkontakt met 5 gaten, zodat je de machine daar minstens als test aan kan sluiten
De stopcontacten zijn niet aangesloten, enkel paar doosjes tegen de muur met draden erin. Dit moet dus allemaal nog aangesloten worden.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.971
2.983
Voordat je de machine test, haal even het zaagblad , de opsluitschijven en de moer van de as. Als de machine de verkeerde kant op draait, draait dit zich los.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.971
2.983
Als ik het goed begrijp, moet de elektricien nog even zijn werk komen afmaken en kan je dan je zaag gewoon inpluggen. Zaag op 3 fase loopt veel mooier.
 

Jmol

Actieve deelnemer
4 okt 2020
49
6
Als ik het goed begrijp, moet de elektricien nog even zijn werk komen afmaken en kan je dan je zaag gewoon inpluggen. Zaag op 3 fase loopt veel mooier.
Inderdaad maar daar hoor ik niks meer van, dus dat zal ik nu zelf maar moeten doen.
Zo'n 380v verdeel/aardlek kastje heb ik voor aan de muur. Dus alleen nog een stuk kabel ertussenin
 

rischoof

Nieuw lid
16 feb 2017
1
0
Hallo allemaal, ik heb ook zo'n dewalt maar daar zit een normale 1 fase 220 op. en kan dus gewoon in het 220 stopcontact. daar staat ook 1-2 fase 220v op het typeplaatje van de motor.
mocht je geen 3 fase in je garage hebben, dan kun je met een frequentie regelaar die je 1 fase 220v aansluit, 3 fase 220v creeren. dat kan tot een vermogen van 2.2kw. zou dan wel de frequentie regeling op 50 hz houden (en bij de meeste kun je die tot 400hz opvoeren)
ik had zo in mijn oude huis mijn 3 fase draaibank aangesloten op 1 fase 220
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.