deurkast dunner maken

Heyko

Nieuw lid
9 sep 2024
9
1
Belgie (regio Borgloon)
Bedankt allemaal, het is helemaal goedgekomen.

Ik heb een houtbewerker aangesproken hier in de buurt, en deze uiterst vriendelijke persoon heeft de plank even door de vandiktebank gehaald. We hebben voorzichtig in 4 stappen in totaal 4mm weggeschaafd aan de achterkant en de deur zit nu als gegoten!

Bij het plaatsen van de deur zie ik ook wat er misgelopen is. Ik heb gebruik gemaakt van SLS hout (38mm op 140mm) voor het maken van het kader, maar het was mij toen niet opgevallen dat de balk/staander in kwestie een beetje bol is komen te staan (of al stond). Aangezien ik enkel de deuropening aan de buitenkant van de balk, en niet in het midden (de bolle kant), gemeten had, miste ik enkele millimeters.

Het is de eerste keer dat ik zo'n deuropening gebouwd heb, dus weer wat bijgeleerd dat ik uiterst precies en secuur moet werken (en liefst beter, uitgeselecteerd hout gebruiken).
 
  • Leuk
Waarderingen: de-hout-amateur

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.734
2.153
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik heb gebruik gemaakt van SLS hout (38mm op 140mm) voor het maken van het kader, maar het was mij toen niet opgevallen dat de balk/staander in kwestie een beetje bol is komen te staan (of al stond). Aangezien ik enkel de deuropening aan de buitenkant van de balk, en niet in het midden (de bolle kant), gemeten had, miste ik enkele millimeters.
naar ik inschat wil je voor de deuropening te nauwkeurig werken
die moet een paar cm wijder zijn dan de breedte van de kast
de kast spie je op, of zet je met afstandsschroeven
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.