Design Bird feeder

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Pindakaasfeeder. Wel iets meer werk in de praktijk dan die houdertjes waar je gewoon een pot (vogel)pindakaas in schuift - maar ik ga er voor a.s. winterseizoen maar eens eentje proberen te maken ;-) Nog een suggestie voor (weerbestendig) hout? Of zorgt de (langzame) impregnatie van het hout met arachideolie van binnenuit voor conservering?
 
  • Leuk
Waarderingen: dehoutdraaierij

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Pindakaasfeeder. Wel iets meer werk in de praktijk dan die houdertjes waar je gewoon een pot (vogel)pindakaas in schuift - maar ik ga er voor a.s. winterseizoen maar eens eentje proberen te maken ;-) Nog een suggestie voor (weerbestendig) hout? Of zorgt de (langzame) impregnatie van het hout met arachideolie van binnenuit voor conservering?
Hoi Henk, Ik maak ze van Robinia. Volgens mij blijft dat ook wel een paar jaar hangen als je er niets op smeert. Maar voor de zekerheid doe ik er toch maar olie op. Op die voor Lies heb ik verbeterde houtolie van deCockerij gesmeerd... Zag ie er ook nog iets mooier uit...
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Hoi Henk, Ik maak ze van Robinia. Volgens mij blijft dat ook wel een paar jaar hangen als je er niets op smeert. Maar voor de zekerheid doe ik er toch maar olie op. Op die voor Lies heb ik verbeterde houtolie van deCockerij gesmeerd... Zag ie er ook nog iets mooier uit...
Nummer 1 hangt inmiddels. Gevuld met een 50/50 (w/w) mengsel van 100% pindakaas en ossewit. Nummer 2 ligt nu in de olie. Voor nummers 3 en 4 moeten de houders nog in vorm gedraaid worden - de ophangbalkjes met zitje liggen al klaar. Nu nog wachten op de vogels...
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Nummer 1 hangt inmiddels. Gevuld met een 50/50 (w/w) mengsel van 100% pindakaas en ossewit. Nummer 2 ligt nu in de olie. Voor nummers 3 en 4 moeten de houders nog in vorm gedraaid worden - de ophangbalkjes met zitje liggen al klaar. Nu nog wachten op de vogels...
Foto's willen we zien Henk! Foto's!
:)
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Voerkorfje:
IMG_0624.jpg
En het pindakaasmengsel. Ik heb de 100% pindakaas van Appie gebruikt. Dat is als het goed is een klassieke pindakaas, zonder toevoegingen (en dus ook zonder zout), maar is tamelijk 'vloeibaar'. Om het geheel bruikbaar te maken heb ik een 1:1 mengsel met ossewit gemaakt:
IMG_0625.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: dehoutdraaierij en EdP

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.