ik zou bijna zeggen, was het maar waar ;-)En brussel wordt geregeerd door grote bedrijven.
verbazend dat een probleem dat ik ervaar als houtbewerker zo kan ontploffen. Het probleem is wat we denk ik allemaal wel herkennen. de kwaliteit van het hout is niet meer wat het was. de goede kwaliteit is inmiddels behoorlijk onbetaalbaar geworden. Net als bij andere zaken lijkt het dat we te veel consumeren. onderzoek om tot duurzaam gebruik van hout te komen is in ons aller belang. Dat overal in de wereld niet juist omgegaan wordt met hout of dat nu biomassa is, kappen voor bv sojaverbouw of andere niet duurzame bosbouw, is geen reden om maar niets te doen. Ondertussen zijn er al verschillende projecten waarbij rekening gehouden wordt met hergebruik van materialen. Op de afgelopen bouwbeurs waren best leuke voorbeelden te zien. Te weinig en het zal het tekort niet oplossen, onderzoek en anders denken kan helpen om meer oplossingen te vinden.Of.....
We houden dit een hout forum en laten de politiek hier buiten?
verbazend dat een probleem dat ik ervaar als houtbewerker zo kan ontploffen. Het probleem is wat we denk ik allemaal wel herkennen. de kwaliteit van het hout is niet meer wat het was. de goede kwaliteit is inmiddels behoorlijk onbetaalbaar geworden. Net als bij andere zaken lijkt het dat we te veel consumeren. onderzoek om tot duurzaam gebruik van hout te komen is in ons aller belang. Dat overal in de wereld niet juist omgegaan wordt met hout of dat nu biomassa is, kappen voor bv sojaverbouw of andere niet duurzame bosbouw, is geen reden om maar niets te doen. Ondertussen zijn er al verschillende projecten waarbij rekening gehouden wordt met hergebruik van materialen. Op de afgelopen bouwbeurs waren best leuke voorbeelden te zien. Te weinig en het zal het tekort niet oplossen, onderzoek en anders denken kan helpen om meer oplossingen te vinden.
Ik heb geen behoefte aan een escalerende discussie dit geld denk ik voor de meesten op dit forum, denk en doe wat je wilt, hopelijk kijk je met een open blik naar mogelijkheden om ons kostbare hout zo goed mogelijk te gebruiken.