De 'super surfacer'.

LFlab

Post veel
7 mei 2018
987
317
Rosmalen
In Japan wordt hout heel vaak niet behandeld, dus geen olie, geen verf, geen lak, geen niksnie. Door het te schaven krijg je een afwerking die a heel glad is en b als je het materiaal goed geörienteerd hebt ertoe leidt dat de houtvezels geen opliggend vocht opnemen en toch kunnen ‘ademen’.
En daarnaast, tenminste wat ik ervan op youtube zie, gebruiken ze vrijwel geen hardhout, en al het hout wat ze voor kritische zicht toepassingen gebruiken is echt super recht van nerf. Denk dat het surface stukken minder super wordt als je er zo'n lekker warrig stuk eiken doorheen duwt, zoals we hier ook wel eens gebruiken.

Maar die interieurs met van dat mooie ceder, echt heel fraai en heel rustig (mijn knieen en rug doen al wel zeer als ik alleen al denk aan het knielen en zitten op die tatami matten, maar dat terzijde :) ).

• Leuk
Waarderingen: trigger

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.