Mooi gemaakt over de statisch electrisiteit ik heb zelf 3weken geleden ook z'n cycloon in elkaar gezet met behulp van een luchtdicht vat van 30 liter.
Zuigt perfect ben er zeer over te spreken. Echter toen ik hem voor de eerst maal goed had gebruikt wilde ik het vat leegmaken.
Ik zag dat door het vacuum trekken (door een plastic zakje in de slang)
Het stevig vat toch vervormd was.
Ik wilde dit met de hand uitdeuken.
Nou ik kreeg mee toch een opdonder van de statisch electisiteit.
Het was 1 grote condensator geworden.
Neem maar van mij aan dat je dit echt niet moet onderschatten.
Ik werk al 30jaar in de electrotechniek het heeft me al vaker gekieteld tussen de vingers maar zulke opdonder had ik nog nooit gevoeld.
Ik heb nu mijn afzuigleiding en mijn vat van binnen en buiten geaard.
Probleem is nu voorbij.
Zou je dit willen aanraden om jou cycloon ook aan aarde te leggen.
Ik denk dat je dit eenvoudig kunt doen door het vat en leidingen te aarden in jou stofzuiger. Er zal wel ergens in jou zuiger een aardpunt zitten.
Ik denk dat jou bouwzuiger ook geaard is.
Koop een rol kopertape plak dit aan jou leiding en soldeer hier een draad aan en leg deze draad aan aarde via jou sofzuiger naar het stopcontact
Veer plezier
Zuigt perfect ben er zeer over te spreken. Echter toen ik hem voor de eerst maal goed had gebruikt wilde ik het vat leegmaken.
Ik zag dat door het vacuum trekken (door een plastic zakje in de slang)
Het stevig vat toch vervormd was.
Ik wilde dit met de hand uitdeuken.
Nou ik kreeg mee toch een opdonder van de statisch electisiteit.
Het was 1 grote condensator geworden.
Neem maar van mij aan dat je dit echt niet moet onderschatten.
Ik werk al 30jaar in de electrotechniek het heeft me al vaker gekieteld tussen de vingers maar zulke opdonder had ik nog nooit gevoeld.
Ik heb nu mijn afzuigleiding en mijn vat van binnen en buiten geaard.
Probleem is nu voorbij.
Zou je dit willen aanraden om jou cycloon ook aan aarde te leggen.
Ik denk dat je dit eenvoudig kunt doen door het vat en leidingen te aarden in jou stofzuiger. Er zal wel ergens in jou zuiger een aardpunt zitten.
Ik denk dat jou bouwzuiger ook geaard is.
Koop een rol kopertape plak dit aan jou leiding en soldeer hier een draad aan en leg deze draad aan aarde via jou sofzuiger naar het stopcontact
Veer plezier