Vandaag eindelijk weer een nuttig dagje (wel met een onderbreking door visite)
Eerst maar eens verder aan het plafond
De 2e rij zat er redelijk vlot in
Wie niet 4 paar handen heeft moet maar slim zijn
Het blijft toch lastig om een plaat op zijn plek te houden, aan te kloppen om in de groeven te krijgen en vast te schroeven
Met een lat die net even langer is als de afstand tussen plafond/vloer wordt de plaat klem gezet en kan deze rustig op zijn plek worden geklopt om daarna voorzien te worden van een paar schroeven
Tja en dan, frames bouwen....
Hoe en waar ?
Frames plat bouwen dan rechtop zetten zou lastig zijn, er staan best nog veel materialen in de garage
Na even brainstormen besloten de frames direct op zijn plek te bouwen
Het worteldoek dat achterlangs moet komen gaan we van het ene vak naar het andere trekken en dan aan de zijkant per vak vast zetten
2 latjes gemaakt die net een kleiner zijn dan de breedte van een mat steenwol zodat deze er mooi klem tussen zit
De buitenmuren staan mooi waterpas, de frames worden geplaatst met een latje er tussen om de afstand te bepalen en daarmee staat de voorzetwand mooi waterpas
De steen wol zit er mooi klem tussen
Wel zit ik nog met een twijfel gevalletje (hoewel ik wel verwacht wat het advies zal zijn)
De boven balk zit aan het plafond vast en de onderbalk aan de vloer
Nu kan ik tussen de balken van boven tot onder met steenwol of ik doe tussen de platen een dwarsbalk
Dit balkje is mijner inziens niet zozeer nodig voor het frame, maar ik zou daar het frame aan de muur vast kunnen zetten
Is dit nodig of is boven/onder vast zetten voldoende ??
Zo dus ongeveer...