De betaalbaarheid crisis

Deze beeld laat zien mijn jas gekocht eerder in Frankrijk voor een niet al te behoorlijk bedraag van iets rond de 50 euro of zo van het jaar 2017…

Van de week liep ik door de binnenstad van Zwolle langs een winkel en heb ik het zelfde jas zien in de etalage hangende maar dan met een prijskaart van 250 euro’s!
. I "P4210274.jpeg

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.602
1.232
Enschede, Twente
Blue de travail jasjes zijn hip, dus kan er de hoofdprijs voor gevraagd worden. Koop je in een werkmannenwinkel op het platteland van Frankrijk dan is minder dan 100 euro normaal. In een boetiek in New York? Sky is the limit.
Ik heb er vier. En eentje in bestelling…

cleopatra

Actieve deelnemer
4 jan 2021
46
48
Apeldoorn
Direct jas verkopen en investeren in gereedschap! En even de mode negen jaar vooruit inschatten zodat het systeem in werking blijft. De perpetuum mobile variant voor gereedschapsbudgetten (y)

• Haha
Waarderingen: kees poortman

0nn0

Actieve deelnemer
23 mei 2023
215
73
Hier soms daar
Oude vintage "Werk kleding" was altijd erg populair bij verzamelaars en handelaars.
Vooral de dikke spijker stof, die mooie slijtplekken hebben gaan weg voor belachelijke hoge prijzen.

De oude Carhartt, Levi's werk kleding die met dubbele lagen stof zijn heel erg populair,
kopers zijn vooral jongeren die niet werken, maar wel dat willen uitstralen.
Dan zijn er nog Sashiko liefhebbers die oude kleding op deze "Japanse borduur manier" herstellen, verfraaien.

Zelf heb ik een aantal oudere modellen van Nudie jeans workwear, (USA) totaal niks bijzonders twee borstzaken, rechte zaken voor uw handen en twee binnen zaken, deze beginnen nu ergens bij 180 euro. (maar wel gratis reparatie levenslang)
Zo vaak de vraag gehad of ik deze niet wilde weggeven.

Let op het gaat dan alleen om de jasjes en niet om de werkbroeken.
Vermoed dat deze niet interessant genoeg zijn? teveel verschillende maten?

@Ernest Dubois bevalt de Sashigane?

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.378
4.336
Met nieuwe werkkleding is het ook een drama. Een gewone katoenen werkbroek met spijkerzakken is tegenwoordig voor 65% polyester. Ik laat nu de oude maar oplappen.

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
2.327
1.139
Enschede
ingoogni.nl
(maar wel gratis reparatie levenslang)
Dan is E180 toch niet veel / duur. Het zelfde concept is er ook al een tijdje voor maatwerk overhemden. Betaal je 300+ voor een overhemd. Het is wel zodanig goed gemaakt dat er zelden kans is om aanspraak op garantie te maken. Heel wat anders dan de dure mode overhemden waar na de eerste stijkbeurt de knoopjes af vallen, want goedkope kunststof draad...

Als je iemand in je omgeving hebt die goed met de naaimachine overweg kan en daar lol in heeft dan is zo'n kwaliteit goed zelf te maken. Zo heb ik een aantal overhemden van deze IKEA dekbedovertrekken, gaan al zeker 10 jaar mee en je haalt er zeker twee overhemden uit. (Zelfs in mijn maat)

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.