Die laatste kennen we hier goed. Is ook snel leeg verkrijgbaar.
Dat is al dat ik hier nog heb, lege flesjes
Die laatste kennen we hier goed. Is ook snel leeg verkrijgbaar.
Zoals eerder was uitgelegd als je echte Tung olie of BLO (gekookt Linezaat Olie) in een concocty (mengsel) met andere stoffen zoals verdunners gebruikt, dan wil de Tung en of de BLO in dat mengsel gaan polymerizing, lange moleculen worden er gevormd door de reactie met zuurstof in de lucht, (Dit gebeurd met de olie alleen natuurlijk ook) Ik heb al vele jaren puur Tung olie en polymerized Tung olie gebruikt en kan de olie goed houden voor minstens een jaar en langer.
Voor informatie: er is Tung olie FINISH en Danish olie FINISH in de handel dat geen druppel Tung olie of BLO er in hebben, juist dat het een zogenaamde finish maakt die er uit ziet als Tung olie of Danish olie.
De reactie met zuurstof kan niet ongedaan worden of terug gedraaid worden, zo verdunning maakt alleen de rest van het mengsel dunner, niet de Tung olie of de BLO die al polymerized zijn.
Zo wat Ik doe is giet mijn Tung olie in een fles die ik makkelijk kan openen en sluiten en luchtdicht is.
Gevuld tot de top is er geen plaats voor lucht/zuurstof, als ik er wat olie uit giet of uit sop, vul ik de fles op met water, (OLIE DRIJFT OP WATER) en sluit de fles, werk uitstekend voor mij al vele jaren.
Ik had een fles met korte nek en het was moeilijker om het laatste beetje er uit te gieten, kwam met water, zo nu heb ik er een met een langere dunne nek, dat werkt beter, Ik hope dat ze deze flessen nog lang blijven maken
Bekijk bijlage 16239 Bekijk bijlage 16238
Kijk, dat zijn adviezen waar je wat aan hebt. Volgende week gelijk maar een paar kratten beugeltjes inslaan. Ik ben bang dat ik ze zelf leeg zal moeten drinken, maar goed, dat is dan iets dat je voor je hobby over moet hebben, nietwaar?![]()
Kijk, dat zijn adviezen waar je wat aan hebt. Volgende week gelijk maar een paar kratten beugeltjes inslaan. Ik ben bang dat ik ze zelf leeg zal moeten drinken, maar goed, dat is dan iets dat je voor je hobby over moet hebben, nietwaar?![]()
Dit is alweer zo'n gevalletje "dat ik er zelf niet op kom"!!!
Maar nog vreemder vind ik het dat ik dit advies nog nergens anders tegen ben gekomen.
Hoi Jan-Pieter,Voor m'n tungolie en Danish Oil heb ik 2 net flesjes Barbar gehaald. Bij DirckIII zag ik Grolsch 45cl beugelflesjes, maar aangezien ik maar 300ml tung-olie heb en 240ml Danish Oil heb ik deze twee gehaald van 33cl bij Bier&zo. Ook wat lekkerder hoop ik
Bekijk bijlage 16471