Dan maar even zo...

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Omdat de thread waarin ook ik aangaf niet gelukkig te zijn met de forum(software)vernieuwingen inmiddels gesloten is voeg ik, ook al realiseer ik me dat dit als omzeilen / forumvervuiling gezien zou kunnen worden, een nieuwe toe, en wel hierom. Het moet mij van het hart dat sinds ik mijn 'ongenoegen' kenbaar maakte er een aantal zaken duidelijk verbeterd zijn, zowel op het vlak van advertenties als op het vlak van de werking van het forum (met name het feit dat je automagisch bij ongelezen berichten uitkomt, in plaats van zelf te moeten herinneren waar je ook al weer gebleven was in een lange thread). Alleen al die toverballen kan ik nog steeds niet aan wennen ;-)

Ik neem mijn ongenoegen dan ook terug. Wat blijft is dat ook ik zonder meer bereid zou zijn om voor een donatie of abonnement (of wat voor andere modus dan ook) voor een optie zonder advertenties te kunnen kiezen.
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Ik sluit me er helemaal bij aan.
Het forum is inmiddels weer goed bruikbaar en ziet er netjes uit!
Ook een reclame vrij abo juich ik toe :)
 
  • Leuk
Waarderingen: vandikte

karangetang

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
328
3
Zeist
Dan sluit ik mij hier aan
Ik blijf pleiten en dat is niet uit enig wantrouwen , voor wat meer transparantie en een bank nr waar ik vrijwillig wat op kan storten.
Zoals ik al in al mijn bijdrage bepleitte. Als een geheel vrijwille bijdrage als blijk van waardering . Wanneer de oprengst meer wordt dan het kost is voor mij geen probleem dat gun ik de werkers van harte , Ik betaal liever wat dan op advertenties klikken Puur als donatie
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Ach je moet aan iets nieuws eerst een paar weken wennen.
Reclame welke niet relevant voor je is sla je toch gewoon over.
Dit doe je toch ook met de onderwerpen welke je niet interessant vindt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roeland

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik ben de afgelopen dagen druk geweest met andere zaken en heb een groot deel van de kritiek nog niet doorgelezen. Ook ik had aangegeven dat ik de reclame te veel vond.
Dat zijn dingen die je gewoon moet kunnen schrijven op dit forum. Nu zie ik dat er veel aan gedaan is en ik er prima mee leven.

Ik vind het niet terecht dat Baas=Jaap hier zoveel shit over zich heen heeft gekregen. Ten eerste heeft hij het forum opgezet en onderhouden. Ja daar zitten kosten aan vast. Sommige zeggen dat dit in de honderden euro's loopt. Ik heb in het verleden enkele websites laten maken de eerste was 25000 gulden en de tweede 25000 euro in 2007. Weliswaar was dit een winkel waar ruimte was voor onze 100.000 artikelen en in een andere tijd. Moet je een keer iemand inhuren dan kost dit serieus geld.
Nu heeft Jaap er voor gekozen om dit bedrag binnen te krijgen door reclame. Dit gebeurt op veel meer fora.
Je kunt ook gebruik maken van vrijwillige bijdragen. Mijn ervaring/ gevoel hiermee is dat voor een forum als dit een 50 tot 100 leden dit ook langere tijd zullen doen. Vaak zijn dit diegene die de meeste info bijdragen. De rest kan dan "gratis "gebruik maken van deze kennis. Is dit dan eerlijk?

Wat is er zo moeilijk aan iedere keer als je dit forum bezoekt een keer op de advertentie klikt. Probleem opgelost. Mag je het ook nog een keertje vergeten.
Wil je het forum op een andere manier steunen mail dan naar baas dat je een forum T-shirt wil kopen. Heel mooi zwart met een oranje band. Woodworking.nl t-shirts en polo's Zie mijn vraag bij # 12 In middels heb ik er een waar ik in pas.
O ja er zijn ook nog schaafbeitels van hoge kwaliteit.

Wat ik verder nog kwijt wil is dat je hier niet uitgebreid moet gaan uitleggen hoe je het verdien concept van dit forum om zeep moet brengen. Voelt voor mij aan om in de winkel van Gereedschappro hard te roepen dat je bij Baptist moet kopen. Of andersom, dat doe je niet. Ja je hebt de vrije keuze om dit wel of niet te doen maar dat heeft de beheerder ook.

Forumers die weggelopen zijn, Stap over je schaduw, waardeer het werk van Jaap en blijf gewoon.
Bedenk wel, in elke relatie vonkt het wel eens. Heb je echt een persoonlijk probleem stuur dan eerst eens een PM naar # baas en misschien is er een oplossing.

Jaap bedankt voor je inzet.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Je kunt ook gebruik maken van vrijwillige bijdragen. Mijn ervaring/ gevoel hiermee is dat voor een forum als dit een 50 tot 100 leden dit ook langere tijd zullen doen. Vaak zijn dit diegene die de meeste info bijdragen. De rest kan dan "gratis "gebruik maken van deze kennis. Is dit dan eerlijk?

Nee, is niet 'eerlijk'; maar dat hoeft toch ook niet altijd? Ik doneer ook bijvoorbeeld elk jaar een (niet vaststaand) bedrag aan het 'forelpootfonds' van een camping in het zuiden van Belgie. Samen met een 25-tal andere regelmatige bezoekers van die camping. Samen met de campingeigenaar wordt daarvan elk jaar vis uitgezet in zowel de rivier die langs de camping stroomt als het beekje dat er in uitkomt. Die rivier is openbaar water, en de forellen mogen dus ook gevangen (en meegenomen) worden door vissers die niks met dat pootfonds, of zelfs met de camping te maken hebben. Is dat erg? Het zou 'leuker' zijn als een dergelijke visserij exclusief was, maar eenieder weet van te voren dat dit de randvoorwaarden zijn. We vinden het belangrijker om de camping, met zijn visserij, te ondersteunen dan dat alles eerlijk is.

En een paar jaar geleden was ik er toevallig op een dag dat er vis werd uitgezet. Ik heb nog nooit zo goed gevangen als de dagen erna. Maar op den duur gaat dat ook vervelen - alsof je in een put-and-take vijver vist ;-)
 

lesley

Actieve deelnemer
29 feb 2016
98
6
Honselersdijk
Jaap mag van mij zijn forum runnen zoals hij wilt, hij is de baas en hoeft van ons niets aan te nemen. Hij had misschien wat dingen handiger kunnen doen echter de commotie er om heen is naar mijn idee wat overdreven om in 2-3 topics van het dak te gaan.

Ik denk dat als hij de pop-up voor mensen met addblockers veranderd naar iets in de zin van “advertenties vormen een groot deel van onze inkomsten om de site draaiende te houden, wij stellen het op prijs als u uw addblocker uitschakelt” en het gedeelte “en af en toe op een advertentie te klikken” weg laat.

denk dat er voor de rest ook niet verwacht kan worden van een gratis forum, echter wordt het ook heel lastig om meer van de leden te vragen zonder de mogelijkheid om te doneren. Moet eerlijk zijn dat ik weinig weet van het financiële onderhoud van een forum buiten dat 9 van de 10 minder opbrengen dan dat er in gaat.

edit: kan niet spreken over moderatie misstanden buiten dat zowel de moderatie als de leden verantwoordelijk zijn voor hun gedrag. Dit geldt voor elk forum en is geen verwijt naar woodworking toe
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.