Al een tijdje denk ik na over de afzuiging van stationaire machines in mijn werkplaats. Dit gaat om een KITY Combi2000 en een afkortzaag. Daar ik liever geen fijnstof inadem, moet er ook een redelijke fijnstof filtratie op zitten. Die dingen zijn best prijzig dus dacht ik aan zelfbouw (had zelfs al onderdelen aangeschaft zoals een Dust Deputy Xl), maar nu zag ik op HBM een machine die ook op basis van een cycloon is.
TOP zou je denken...ja...helaas HBM vermeld geen info over hoe goed het filter fijnstof uitfiltert. Gek natuurlijk, dus bellen. Nog gekker; ze kunnen die info niet achterhalen
Nu zijn er veel verschillende bouwgelijke machines op de markt:
Die laatste geeft aan 99% van het stof groter dan 1Um
HBM mobiele stofafzuiginstallatie 2200 Watt 400 Volt
De HBM mobiele stofafzuiginstallatie met een motorvermogen van 2200 Watt en een 400 Volt aansluiting is een krachtige en efficiënte oplossing voor het afzuigen van stof en spanen in professionele werkplaatsen. Ontworpen voor industriële toepassingen, biedt deze stofafzuiger uitstekende...
www.hbm-machines.com
TOP zou je denken...ja...helaas HBM vermeld geen info over hoe goed het filter fijnstof uitfiltert. Gek natuurlijk, dus bellen. Nog gekker; ze kunnen die info niet achterhalen
Nu zijn er veel verschillende bouwgelijke machines op de markt:
Cycloon stofafzuiginstallatie 1325m³/h 2,2 kW 400V Holzstar ZAA1353 400V
Prijsgunstige cycloonstofafzuiger die een hoog afzuigvolume combineert met een laag geluidsvolume van slechts 80dB(A) de opvangcontainer kan eenvoudig geleegd worden, en het micro fijnstoffilter kan handmatig gereinigd worden. Voor een ruime keuze in aansluitmaterialen zie onze pagina toebehoren...
vdhmachines.nl
Charnwood C300R 1500W Cyclone Dust Extractor (2HP)
Charnwood 1500W Cyclone Dust Extractor (2HP - 230v) (C300R)
mcquillantools.ie
Die laatste geeft aan 99% van het stof groter dan 1Um
- Is dat voldoende en zou de HBM dat ook doen?
- iemand ervaringen of tips?