Joris een heel duidelijk antwoord. Bedankt voor het delen. Voor dit soort dingen is een eenvoudige lijmproefroepen? ik hoop dat ik met “ik ben geen chemicus“, “denk niet“, ”denk ik”, de suggestie dat anderen met meer kennis hun licht er over zouden laten schijnen en de suggestie een proef te doen wel duidelijk had gemaakt dat ik niet heel zeker was. maar goed, het was natuurlijk fout ik heb hier alweer wat bijgeleerd. dank voor de duidelijke uitleg.
mijn proefje met 2 melamine plaatjes viel na 1u klemmen gewoon uit elkaar en de lijm was nog volledig nat, schuren of niet, … D2, D4, … geen verschil. het droogt ondertussen 3 dagen. morgen eens checken. verwacht dat hoogstens de buitenste 1-2cm ondertussen droog is en binnenin nog steeds niet. of er hechting is valt ook nog af te wachten.
uitkijken met zgn melamine lijm zoals de titebond melamine woodglue. dat is een PVAc met een wat langere open tijd en is die bedoeld om melamine of HPL op een drager te lijmen, dus met melamine op melamine bots je allicht op hetzelfde probleem dat minstens 1 zijde poreus moet zijn.
het antwoord. (al lag dit wel in de lijn van verwachtingen)