Corona virus in hout

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Als dank aan alle verzorgenden en medici, die zich zo inzetten voor onze gezondheid en mogelijk herstel heb ik een corona virus in hout gedraaid.
Hout: matesequoia (bol)
Hout: beuken balkjes (tentakels).
De bol is opgeruwd en bewerkt met reactievloeistoffen zodat een kopergepatineerde uitstraling ontstond.
De tentakels heb ik in diverse vormen gemaakt en (om het gevaar aan te geven) gekleurd in rood, zwart en geel.
De tentakels zijn met lijm in 5 mm schachten in de bol geplaatst.
De voet is naturel gelaten.
Hoogte x breedte: 20x15 cm.
Om een indruk te krijgen van het maakproces doe ik er een paar foto's bij.
vr.gr. Jan Pranger.
Lemmer.
P3260018.jpg

P3260019.jpg

P4020023.jpg

P4020024.jpg

P4030025.jpg

P4150028.jpg

P4150030.jpg

P4170031.jpg

P4180033.jpg
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
Leuk bedacht maar moet hij niet eigenlijk gif groen worden?
die kleur gebruiken ze bij de NOS in ieder geval steeds als het over corona gaat
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Dank voor de fijne reacties. Ja het heeft even geduurd voordat ik weer een idee had om te maken. Zeg maar een kunstzinnige flauwte.
De pasen bracht me weer achter de draaibank: een groot paasei voor de verpleegkundige buurvrouw, een groot gouden ei voor de kleindochter en talrijke eitjes in nestjes in de tuin als onderdeel van de buurtactie voor de kleinen. Hadden ze zelf bedacht: hoe kom ik aan chocolade eieren. Daartussen dus houtdraaiwerk.
Zie foto: hout Riegelessche (dwz. met gegroeide ringen in het essenhout) voor Hanneke.
Wanneer je die vaker beits en schuurt trekt er meer beits in de zachtere delen en dus meer accent in de structuur.

Ja de kleur van de virus mocht misschien wel meer afschrikken.
De gepatineerde bol en de natuurlijke zachte kleur van de voet (beide haast pastelachtig) bracht mij bij kleuren die meer stemmig waren.
Wel contrast met de bol maar toch harmonie met de voet. Daarom liet ik rood en blauw in elkaar overvloeien met een geel gevaarsaccent.
Vriendelijke groet,
Jan Pranger.

P4090026.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.