Corona-pennen e.d.

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Een paar jaar geleden had ik ook een paar pennen van ebben en letterhout gemaakt .
Het hout had ik met constructielijm aan het messing buisje gelijmd , ik dacht sterk genoeg .
Maar door de warme zomer vorig jaar is het hout gescheurd , helaas .
Zorg dat de pennen met de kwetsbare houtsoorten niet in een te warme kamer liggen .

Vooral letterhout (snakewood) is extreem gevoelig hiervoor. Daarom gebruik ik het ook niet.
Ik gebruik dikke secondelijm voor het verlijmen.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Mooie pennen idd, zijn toch stuk voor stuk uniek

Zijn deze pennen ook ergens te verkrijgen? Ik neem aan dat je zelf geen tig pennen nodig hebt ;)

Ik heb inmiddels een aardig voorraadje. eigenlijk wil ik dit jaar nog een website maken met verkoopmogelijkheid.
Iemand goede ideeën of suggesties hiervoor?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.559
Gaanderen
Een paar jaar geleden had ik ook een paar pennen van ebben en letterhout gemaakt .
Het hout had ik met constructielijm aan het messing buisje gelijmd , ik dacht sterk genoeg .
Maar door de warme zomer vorig jaar is het hout gescheurd , helaas .
Zorg dat de pennen met de kwetsbare houtsoorten niet in een te warme kamer liggen .

Groeten Willem Boogaard
+1
Ik gebruik deze houtsoorten bijna niet meer voor pennen. Scheurt bij mij meestal. Warmte komt ook van het boren en schuren.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.019
360
Alphen aan den Rijn
De pennen waren goed , maar na een half jaar later in die warme zomer is het fout gegaan .
Boren in letterhout op zich is al een uitdaging .
Jammer van die paar pennen , maak wel weer andere .
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.