Constructie vraagjes secretaire

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
542
319
Dat ziet er mooi uit! Zelf zie je je foutjes maar zeker als het straks afgewerkt is zie je daar niets meer van.
Half blinde dovetail is in mijn optiek een stukje lastiger, bij een 'normale' zwaluwstaart kan je beide delen helemaal doorzagen en dan weghakken, juist dat stukje laten staan maakt ook dat je er met je beitel nie tmeer lekker bijkomt... voorboren is zeker nodig.
 

Robert_T

Actieve deelnemer
12 feb 2021
334
256
Dat ziet er mooi uit! Zelf zie je je foutjes maar zeker als het straks afgewerkt is zie je daar niets meer van.
Half blinde dovetail is in mijn optiek een stukje lastiger, bij een 'normale' zwaluwstaart kan je beide delen helemaal doorzagen en dan weghakken, juist dat stukje laten staan maakt ook dat je er met je beitel nie tmeer lekker bijkomt... voorboren is zeker nodig.
Half blind is wel lastiger ja maar ik ga het nog wel een paar keer oefenen tot ik consistent en comfortabel hiermee ben, dit was namelijk aardig zenuwslopend 🤷🏼‍♂️. ik heb dit dus echt nooit eerder gedaan maar het eerste resultaat is bemoedigend.
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.163
868
Ulvenhout
Ziet er echt goed uit voor de eerste keer!
Je kan ook optisch een half blinde zwaluwstaart maken door er een dun plankje op te lijmen. Laatst eens gezien op YouTube en mits je dezelfde plank pakt valt het echt niet op.
 

Robert_T

Actieve deelnemer
12 feb 2021
334
256
Ziet er echt goed uit voor de eerste keer!
Je kan ook optisch een half blinde zwaluwstaart maken door er een dun plankje op te lijmen. Laatst eens gezien op YouTube en mits je dezelfde plank pakt valt het echt niet op.
Dat idee had ik idd ook al ja, wil sowieso eerst even gaan oefenen met half blind (want dit is nog niet moeilijk genoeg 🤦🏻‍♂️) mocht het niet lukken, zal het zoiets worden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.