Dag Allemaal,
Ik heb een 2-persoons hoogslaper gemaakt van vuren 50x70mm balken. Deze stond altijd aan de muur verankerd en er was geen beweging in te krijgen.
Na een verhuizing kan hij niet meer in de muur verankerd worden en voldoet de huidige constructie niet meer (te veel speling/beweging op de verbindingen).
Dit is de situatie nu:
- De balken zijn verbonden met M10 draadeind en moeren, niet verlijmd dus
- verlijmen is geen optie ivm demonteerbaar houden
De hoogslaper moet nu dus eigenlijk vrijstaand komen te staan. Om de constructie voldoende stijf te krijgen ben ik het volgende van plan
1: 2:
- Trespa platen 8 of 12mm (hard, sterk en stijf)
- Rampa moeren M8 in de balken, 20mm lang
- Rampa moeren vastzetten in balken met constructielijm (PU of die nieuwe woodmax)
- Trespa platen vastzettem met M8 bouten, lengte 20mm
- Schuine zijde van trespa 500-600mm
Ik zou denk ik voor optie 2 gaan (de trespa driehoek met 3-4 bouten per rechte zijde)
Wat denken jullie, gaat dit voldoende stijf en stabiel zijn ?
Ik heb een 2-persoons hoogslaper gemaakt van vuren 50x70mm balken. Deze stond altijd aan de muur verankerd en er was geen beweging in te krijgen.
Na een verhuizing kan hij niet meer in de muur verankerd worden en voldoet de huidige constructie niet meer (te veel speling/beweging op de verbindingen).
Dit is de situatie nu:
- De balken zijn verbonden met M10 draadeind en moeren, niet verlijmd dus
- verlijmen is geen optie ivm demonteerbaar houden
De hoogslaper moet nu dus eigenlijk vrijstaand komen te staan. Om de constructie voldoende stijf te krijgen ben ik het volgende van plan
1: 2:
- Trespa platen 8 of 12mm (hard, sterk en stijf)
- Rampa moeren M8 in de balken, 20mm lang
- Rampa moeren vastzetten in balken met constructielijm (PU of die nieuwe woodmax)
- Trespa platen vastzettem met M8 bouten, lengte 20mm
- Schuine zijde van trespa 500-600mm
Ik zou denk ik voor optie 2 gaan (de trespa driehoek met 3-4 bouten per rechte zijde)
Wat denken jullie, gaat dit voldoende stijf en stabiel zijn ?