computer probleem

roeli

Nieuw lid
2 jul 2012
16
0
Hallo dit heeft niets met houtbewerking te maken maar ik hoop dat er ook computer experts op dit forum zitten ik heb namelijk een hele lange vraag het zit zo 2weken geleden ging de labtop kapot, ter reparatie opgestuurd, wat blijkt moederbord kapot inmiddels gerepareerd en weer aangezet nu maakt ie geen wi fi verbinding meer .alles geprobeerd niets lukte.terug naar de reperateur hij zet hem aan en hij maakt meteen verbinding met wifi , dus weer terug naar huis wat denk hij wil geen verbinding maken , hetzelfde probleem , alle andere tel , tablet, werken perfect .ik snap het niet meer , iemand een idee m v g Roel
 

rverhag

Actieve deelnemer
2 mrt 2014
102
16
57
Oost Souburg
Hoi Roel,
Op afstand zonder de computer te zien is een oorzaak moeilijk te vinden. Kan alleen maar wat vragen stellen die je misschien op een idee brengen.

-heb je je wifi sleutel van thuis (goed) ingevoerd?
- zit er aan de zijkant niet toevallig een wifi schakelaartje (en heb je dat per ongeluk verschoven)?
- wifi disabled via de fn-toets?
- netwerkkaart disabled? (Adapter via netwerkbeheer, mits windows)

Zomaar een paar voor de hand liggende mogelijkheden.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.846
901
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
De meeste mogelijkheden die je opnoemt worden weersproken door de opmerking van de TS dat het apparaat bij de reparateur meteen contact maakt met de wifi-router. Persoonlijk zou ik als eerste denken aan een gevalletje niet-broadcasten van de SSID bij de TS thuis. Als je netwerk 'verborgen' is (dwz als de wifi-router/WAP) zodanig ingesteld is dat de SSID (Service Set Identification - de 'naam' van de WAP) niet 'gebroadcast' wordt, dan is het netwerk niet 'open en bloot' zichtbaar. Je kunt dan alleen contact maken door expliciet in de client (in dit geval de laptop) een netwerknaam op te geven waarmee verbonden moet worden. Eenmaal een keer gedaan zal een fatsoenlijk OS dat dan wel onthouden, maar als je een heel nieuw moederbord hebt laten plaatsen is het zeker niet uitgesloten dat dat soort instellingen ook verdwenen zijn.

Maar voor een echte diagnose is veel meer informatie nodig, meestal slechts ter plekke te onderzoeken...
 

roeli

Nieuw lid
2 jul 2012
16
0
Bedankt voor de snelle reacties, wat zou ik nu het beste kunnen doen? Mvg roel
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Ieder netwerkapparaat heeft een eigen en uniek MAC-adres, vergelijk met een ingeslagen chassisnummer in een auto.
Is nu het moederbord vervangen, dan zou het zomaar zo kunnen zijn dat er ook een nieuwe Wifi-kaart op zit, zeker als deze in het moederbord is geintegreerd. Heb je thuis je draadloze router misschien zo beveiligd dat alleen bekende MAC-adressen verbinding mogen maken? Zo ja, dan moet je op die router een extra MAC-adres in de lijst met toegelaten adressen zetten. Misschien heeft een handige neef/buurjongen/zoon het ooit geinstalleerd bij je? Vraag diegene dan terug om je nieuwe laptop bij de router aan te melden.
 

edjebel

Actieve deelnemer
16 jun 2012
229
1
Turnhout (Be)
Met een smartphone kun je een wifi analyser app downloaden (gratis) gebruik die om te controleren of je wifi router werkt.
controleer via internet welke wifirouter je hebt.
ook kun je kijken of je laptop het goede bandbreedte gebruikt 2,4 of 5 MHz dualband maar oudere routers zijn vaak enkel band.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Heb je al geprobeert om de verbinding opnieuw in te stellen?
Bij mijn laptop slaat hij de bekende verbindingen op.
Misschien is er vanwege het nieuwe mobo een conflict tussen het opgeslagen profiel en de wifi router.

Het oude profiel wissen en een nieuwe instellen.
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.063
109
Ieder netwerkapparaat heeft een eigen en uniek MAC-adres, vergelijk met een ingeslagen chassisnummer in een auto.
behalve dat de aldi pc's verkocht met allemaal het zelfde MacAdres.
deze zijn te veranderen zo uniek zijn ze niet.;)

sorry off topic
 
Laatst bewerkt:

roeli

Nieuw lid
2 jul 2012
16
0
Beste forummers bedankt voor jullie reacties, het lag inderdaad aan het mac adres, hoe het precies een probleem is geworden weet ik niet, maar een bevriende computerexpert heeft het opgelost met behulp van het forum dus bedankt Mvg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.