Marloes, je schrijft: "tot een breedte van 80cm zeker". Bedoel je lengte? (dus de langste zijde is 80cm?)
Want anders wordt het nog wel duurder...
Verder ben ik het eens met rjmulder: als je die machine (vrijwel) iedere dag gaat gebruiken zou ik écht niet teveel gaan besparen.
Iedere dag werken met een portaalfrees vind ik persoonlijk geen "hobby" meer, en dus mag het ook wat meer geld kosten.
Je komt jezelf anders vrij snel tegen ben ik bang... "had ik maar iets meer uitgegeven, dan was het nu VEEL sneller klaar geweest", nog maar niet te spreken over de kwaliteit van het eindproduct, het onderhoud/slijtage van de machine, etc...
Zelfs zo'n StepCraft (+/- € 1500,- met een "werkbereik" van 84cm X 60cm) is niet geschikt om dagelijks uren achter elkaar te laten maken!
Uren achter elkaar draaien is een groot woord (denk ik?)
Maar misschien dat ik er 5 - 10 stukken per dag mee ga maken, is dat dan veel voor zo een apparaat?
De stukken hout die erdoorheen gaan zijn inderdaad over de langste zijde 84cm.
Maar de te gravures zijn veel kleiner dan dat, max 10x10cm.
Maar het is wel van belang dat er grote stukken hout onder gelegd kunnen worden.
€ 2000 is echt het max wat ik eraan uit kan geven maar volgens jou kan ik dus beter even doorsparen?