busjes 19mm voor in hout? workmate bladen hout?

0nn0

Actieve deelnemer
23 mei 2023
121
46
Hier soms daar
Deze stond bij de buren in de kelder, vond hem wel leuk. Ben hem nu aan het zandstralen (glasparelstralen), en dan moeten er nieuwe plankjes op, natuurlijk.

Ze zijn er in allerlei soorten en maten, dit is (een van) de eerste. Daarvoor hadden ze nog een houten trede.
Hier is iemand die het allemaal bijhoud, tot in de autistische details :).

Uitvinder was trouwens de ontwerper van Lotus Elite en Elan, Ron Hickman:
Bekijk bijlage 162753
Weet niet of ik dit met nieuwste model durf?
Deze heeft bamboe hout als plank, lichter en kleiner dan mijn oudere pro model.

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
520
116
Oss
Je had het eerder over berkenmultiplex. Dat is met de huidige situatie in het oosten niet makkelijk meer te verkrijgen. Althans niet hier. In Zweden kom ik het nog wel tegen (niet afkomstig uit een bepaald gesanctioneerd land). Afhankelijk van wat je in gedachten hebt zou je kunnen opteren voor reinforced maple multiplex van AF, of voor een niet-gladde betonplex. De eerste ziet er wel iets meer uit als het origineel.

Op mijn workmate uit de jaren 80 zit trouwens MDF voor de werkvlakken.

Berken moeilijk verkrijgbaar, nog geen last van verwerk bijna alleen berken of berken beton. Nou raar want toch op heden geen last van. December en januari gaat er ruim 3000 m² doorheen.
Kwestie van goede .... uit China schijnt lastiger te zijn geen probleem komt het uit Vietnam of Thailand zelf nog goedkoper alleen iets vertraagt door orkaan.

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
520
116
Oss
Groeien daar tegenwoordig ook berkenbomen?

Ik verwerk zelf alleen berken uit Letland Finland ivm kwaliteit soms uit Oekraïne maar is kwalitatief iets minder.
Ze laten nu 15 containers waaiboomplaat uit Vietnam komen als test. Maar niet voor mij maar voor handel. Afhankelijk van het product. Die uit China ( populier ) of Vietnam ( acacia hardwood ) gebruik ik alleen als "underlayment" voor schenkels. Maar die word blijkbaar veel gekocht door cliënten. Maar tot op heden nog geen problemen gehad om ze aan te komen gelukkig dat word alleen gezegd om prijzen op te drijven en eindejaar zit ze aan quota waardoor prijzen ook worden opgedreven.

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.382
750
@Rop66 en andere workmate-bezitters, als je wel eens door Drenthe komt zou je voor een echt prachtige kwaliteit berken multiplex even bij deze Marktplaats aanbieder langs kunnen gaan. Verkoopt zowel lange stroken als rechthoekige reststukken, 24mm dik, 17-laags en erg vriendelijk geprijsd. Hij adverteert vanuit Annen en Schipborg, heeft voorraad op 2 locaties.
Je moet alleen de deklaag even opruwen als je niet van een glad werkvlak houdt.

• Leuk
Waarderingen: Rop66

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.