Laatste werkstuk van dit jaar is een vrij ontwerp. Het zijn drie gedraaide houten buizen van lindehout met een doorsnede van 3 cm en 27 cm lang die met een speciaal knooppunt met elkaar zijn verbonden.
Dank je Didier. Het is een vrij studieobject om te ontdekken wat vormtechnisch mogelijk is. Ik loop al een tijdje rond met ideeën en dit is m'n eerste verkenning.
Dank Nico. Het materiaal leent zich ervoor omdat het goed is uit te boren. Het op maat draaien is de grootste uitdaging en is goed gelukt. Nu met een dunner en langer materiaal en het echte werk.
Niet mijn associatie en eerste gedachte. De knoop fascineerde me en de vorm die dat teweeg bracht. Het is een start van nieuwe vormen die draaitechnisch mogelijk zijn.
Dank voor je reactie. Mijn lindehout is niet geschikt voor dat soort onderwerpen. De lichtheid bracht met meer op de beweging van hout als de hardheid en bijpassende associaties van staal. Mijn levensmotto is dan ook als je goed kijkt zie je beter.
Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.