Denk je er wel aan om hardhouten (sipo) domino's te gebruiken als het buiten komt te staan? De normale beuken domino's zijn niet waterbestendig. (beukenhout vergaat heel snel onder invloed van vocht)alles verbonden met domino’s
Denk je er wel aan om hardhouten (sipo) domino's te gebruiken als het buiten komt te staan? De normale beuken domino's zijn niet waterbestendig. (beukenhout vergaat heel snel onder invloed van vocht)alles verbonden met domino’s
yep, gebruik de sipo/mahonie domino’s. Ik heb er even aan gedacht om ze weer zelf te maken maar ben voor de gemakkelijke weg gegaan en ze gekochtDenk je er wel aan om hardhouten (sipo) domino's te gebruiken als het buiten komt te staan? De normale beuken domino's zijn niet waterbestendig. (beukenhout vergaat heel snel onder invloed van vocht)
die kan je toch eenvoudig verbredenNu zijn mijn stijlen 39mm diep maar de schroeven van de plaatjes staan op 37mm van de kant, oops
da emme'k ni gelezeLOEMP VAERKEN dat ik ben
komt er een betonplex ”wand” tussen de compartimenten?Nu zijn mijn stijlen 39mm diep maar de schroeven van de plaatjes staan op 37mm van de kant, oops
er komt geen wand tss de compartimenten, dus het valt nog mee.komt er een betonplex ”wand” tussen de compartimenten?
die komt dan niet in het vlak van de montageplaatjes vermoed ik, maar die zou je dan (plaatselijk) kunnen opdikken.
hm, een houtliefhebber die alles geschaafd kooptalles geschaafd gekocht
normaal koop ik bruut maar hier lag de padouk enkel geschaafd en op redelijk goei dimensies (ten andere, in mijn zoektocht naar padouk heb ik enkel geschaafd gevonden, ook bij bv Martens)hm, een houtliefhebber die alles geschaafd koopt
of legt jouw werkruimte je grenzen op ?
lag bij het verlijmen niet volledig vlak ?Maar een van de deuren trekt een beetje
Jawel, extra opgeletlag bij het verlijmen niet volledig vlak ?
veren zijn aan één kant gelijmd, zo kunnen de latten vrij bewegen. De groeven in de latten zijn 11-12mm diep, de veren 20mm breed. En elke lat is in het midden vastgeschroefd, op 2 (deuren) of 3 (panelen) plaatsen. Bij de deuren zitten op de kopse kanten van de latten en in de stijlen/regels ook een groef&veer.Mooi project en erg interessant om de bouw te volgen. Begrijp ik het goed dat de veren tussen de latten niet gelijmd zijn om het werken van het hout op te vangen?
ik heb me laten vertellen dat padouk al geschaafd verscheept wordt (?). En dan valt de €/m3 best wel mee want je hebt veel minder verlies tov ongeschaafd.hm, een houtliefhebber die alles geschaafd koopt