het is begonnen met de topic 'Vragen ivm buitenkast (houtsoort, thermo, hardhout)' en nu gedetaileerder ivm ontwerp.
Het wordt een keukenmeubel (buiten in weer en wind), hoogte 90, diepte 40, breedte 150 bestaande uit 3 modules van 50 breed. Het frame wordt padouk (32x39mm), verbonden via sipo domino's. De deurtjes (ca 50x80) en zijpanelen (ca 40x80) worden opgebouwd uit verticale latten padouk (21mmx40mm). Alles komt op (verstelbare) pootjes.
Nu de vragen:
Het wordt een keukenmeubel (buiten in weer en wind), hoogte 90, diepte 40, breedte 150 bestaande uit 3 modules van 50 breed. Het frame wordt padouk (32x39mm), verbonden via sipo domino's. De deurtjes (ca 50x80) en zijpanelen (ca 40x80) worden opgebouwd uit verticale latten padouk (21mmx40mm). Alles komt op (verstelbare) pootjes.
Nu de vragen:
- om de panelen en de deuren voldoende te kunnen laten bewegen dacht ik de 40mm brede latten van achter vast te schroeven op 2 horizontale latten en 1 mm tussen de verticale stroken te laten.
- Is die 1 mm voldoende voor de uitzetting ?
- Gaat dit geheel vlak blijven of gaat de deur krom trekken ?
of zou ik de latten ook nog verbinden met domino's om alles hopelijk in één vlak te houden (bv 5cm van boven- en onderkant, met behoud van die 1mm spatie, domino's niet verlijmen)
- voor de leggers (ca 40x50) dacht ik eerst aan 18mm vochtwerende zwarte MDF of is betonplex een betere en dunner (bv 12mm) alternatief ?
- ik wil de kopse kanten van het kader ook nog sealen (om zo‘n goed mogelijke bescherming te houden). Gaat sealer samen met pva lijm (D4)?
- voor de achterwand (ca 50x80) dacht ik ook zwarte MDF (9mm) of ook hier beter betonplex ?
Laatst bewerkt: