Brooddoosvandiktebank kiezen

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.923
3.236
Gaanderen
Ik wil er wel een belangrijke opmerking bijmaken, beide machines maken veel herrie. Het is dus absoluut geen silent as. Ik heb ook even naar de link gekeken van de "echte" aftermarket spiraalassen. Die van de walt had ik al lang geleden gezien. Toen rond de 900 dollar. Voor mijn 30 cm komt het op bijna 600 dollar tel daar een 40 % import heffingen kosten en BTW bij dan zit je richting de 900 euro.

• Leuk
Waarderingen: AKarel

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.335
1.022
Omgeving Leiden
Daarom zou ik mijn zoektocht naar een betaalbaar tafelmodel vandiktebank graag willen vereenvoudigen
Tevreden over de Makita 2012 NB. Messen eenvoudig te vervangen . Zijn aan twee kanten te gebruiken. Dus wanneer je die omdraait heb je even de tijd om nieuwe te bestellen. Geen gedoe met stellen van de messen, al zal dat bij andere machines vast ook wel zo zijn. De deWalt heeft dacht ik naslijpbare messen, moet je willen, vind ik gedoe als je tegen slijpkosten gewoon nieuwe messen kan kopen.
Er bestaat een helical as voor de Makita. Mooi maar net zo duur als de hele machine, daar wordt het niet betaalbaarder van.

• Leuk
Waarderingen: AKarel en ZotVanHout

AKarel

Actieve deelnemer
1 nov 2020
88
13
Oost-Vlaanderen
Bedankt voor de reacties Wim en Thomasz! Als ik de prijzen zie ga ik die spiraalas even laten varen en desnoods mijn gehoorbescherming nog meer upgraden :)

Goed punt van de beitels. Die van Makita kosten ook minder als vervangstuk, en wetende dat ze gedraaid kunnen worden en het werk gewoon kan blijven doorgaan is me ook wel wat waard.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.