Vandaag een brief opener ,
Voor een neef zijn 50e verjaardag een briefopener gemaakt voor op zijn bureau.
Hoewel er heden ten dagen weinig brieven per post worden verstuurd toch maar een een poging gedaan om er één te maken.
Misschien is hij juist wel prettig om rekeningen te openen ;-).
Ik heb even lopen dubben over het heft. Wilde niet een recht toe recht aan model.
Een stuk Juniper ( jeneverbes ) moet er aan geloven, ik heb de jaar ringen even geteld en kwam tot 30 !!!!!!.
Zou het echt zo traag groeien ?. Goed zichtbaar is het echt donkere hart wat niet in het midden zit.
De lengte is 26 cm en de diameter 40 mm (voor de bewerking)
Ook het voetje heb ik van het zelfde stuk gemaakt maar dan niet behandeld. De boven en onderzijde wel zo kun je de jaar ringen mooi zien.
Na het schuren alles nu 1 x in de Danish Oil. Morgen nog een keer.

nog niet met Danish Oil behandeld

Leuk om te doen.
Gr Edwin
Voor een neef zijn 50e verjaardag een briefopener gemaakt voor op zijn bureau.
Hoewel er heden ten dagen weinig brieven per post worden verstuurd toch maar een een poging gedaan om er één te maken.
Misschien is hij juist wel prettig om rekeningen te openen ;-).
Ik heb even lopen dubben over het heft. Wilde niet een recht toe recht aan model.
Een stuk Juniper ( jeneverbes ) moet er aan geloven, ik heb de jaar ringen even geteld en kwam tot 30 !!!!!!.
Zou het echt zo traag groeien ?. Goed zichtbaar is het echt donkere hart wat niet in het midden zit.
De lengte is 26 cm en de diameter 40 mm (voor de bewerking)
Ook het voetje heb ik van het zelfde stuk gemaakt maar dan niet behandeld. De boven en onderzijde wel zo kun je de jaar ringen mooi zien.
Na het schuren alles nu 1 x in de Danish Oil. Morgen nog een keer.

nog niet met Danish Oil behandeld

Leuk om te doen.
Gr Edwin
Laatst bewerkt: