Bram De Belg :)

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Zoals de titel reeds zegt, ik ben Bram en kom uit België. Ik ben een totale leek op gebied van houtbewerking maar op één of andere manier er steeds toe aangetrokken geweest.
Na héél wat youtube filmpjes te bekijken over van alles en nog wat (met betrekking tot houtbewerking) , veel te lezen op allerlei fora , ideeen op papier uit te werken dan uiteindelijk
besloten om er toch maar eens mee te gaan beginnen. :cool:

Ik had al het één en ander van materiaal verzameld over de jaren (bovenfrees toestel, testplanken allerhande, een set beitels, een 2de hands tacker, een afkort zaag ... en nu
werd het dus tijd om in mijn nieuwe woonst een "echte" werkplaats in te richten. En wat is er nu een betere oefening dan je eigen werkplaats vanaf 0 in hout in te richten ;)

Een pak hout aangeschaft (goedkoop materiaal, ideaal om mee te gaan leren, en later als de kunst in de man is voor het betere hout gaan), intussen ook nog een freestafel en nieuwe
frees aangeschaft, een pen&gat jig voor het starten, nog wat klein materiaal, mijn nieuwe compressor , afzuig installatie , en we gaan ervoor ! ;)

Nu begonnen met alles uit te tekenen op papier wat ik in mijn gedacht heb om dan vervolgens er stapje per stapje aan te gaan beginnen. :cool:
Reuze benieuwd hoe het allemaal zal evolueren , maar ik kan niet wachten om te beginnen !

Groeten aan alle houtbewerkers!
Bram
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Welkom op het forum en succes met je plannen!
Ook wij zijn benieuwd naar je vorderingen...
Tip: veel foto's :)
Groeten!
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Hey, welkom Bram!

vanwaar uit belgie ben je precies afkomstig?

Wat zijn de afmetingen van je werkplaat? Ik ben ook wel reuzebenieuwd: ik moet ook dringend eens een make-over van mijn werkplaats doen.

Greetz
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
@Roald : foto's zullen zeker volgen :)

@Rhynix (Oostkamp bij Brugge). De afmetingen , 7m x 3,5m. (oude garage, in de verre toekomst komt er achter het huis een "heuse" werkplaats, maar da's voor binnen enkele jaren zou ik zeggen, of enkele 1000'en euri's spaargeld :cool: )
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Bram
Uit het vere Barendrecht een hartelijk welkom. Ik geloof dat je genoeg gereedschap (elektrisch) hebt om te beginnen. Wat denk je van een saw horse zeg maar zaagbankje. Een mooi beginnetje en gelijk iets bruikbaars voor je verder hobby.
HG Hugo
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.