Bouwvrouwe maakt zich bekend..

Bouwvrouwe

Nieuw lid
10 mrt 2014
12
16
Nu ik door de jaren heen toch met enige regelmaat de site bezoek om te leren van de houtkennis die hier aanwezig is, moet ik me toch maar even voorstellen. Ik Ben Eline, woon in de Vijfheerenlanden in een oud boerderijtje. En daar zit veel werk aan... Naast het werk, de kids en de gangbare huishoudelijke zaken heeft het huis namelijk ook nogal wat aandacht nodig, zowel qua ruwbouw als meer de afwerking. Na jaren veel drukte en stress uiteindelijk mijn werk als hoofd ICT opgezegd en mij meer toegelegd op het thuisfront. En bij zo’n oude dame als ons huis kun je niet aankomen met fineer, plakplinten enz. Dus ik timmer en zaag regelmatig van alles in en uit elkaar met echt hout, waarbij ik probeer oude spullen te hergebruiken/ in ere te herstellen. Naast het huis vraagt de tuin ook aandacht. We hebben ongeveer 40 fruitbomen, 40 wilgen en wat andere bomen staan. Levend vragen die wat werk en overleden...ik heb nu een boomstamtafeltje en in de 15 jaar dat we er zitten hebben we onze houtkachel met eigen hout kunnen stoken. Eenomgewaaide veldiep bracht mij de eerste keer op deze site. Mijn hulpvraag leverde twee heren op die hebben geholpen een paar brede stukken uit de lengte te halen, die ik in platen van 6 dik heb laten zagen en die nu droog genoeg zijn om mijn nieuwe eettafelblad te worden. De rest van de iep is in de kachel en met de heren meegegaan, die er als het goed is, hele mooie schalen van hebben gedraaid. Het gaat hier allemaal niet snel, maar als de tafel klaar is beloof ik van het resultaat een foto te uploaden. Ik heb al wel in een klokproject de iep verwerkt;CBA3CBCD-2294-46C7-B585-D125D709E191.jpeg
 

WeNS

Actieve deelnemer
25 dec 2020
35
14
Bodegraven
Heel erg welkom. Altijd leuk om te lezen dat er meer handige vrouwen zijn die niet bang zijn voor een projectje waar gereedschap aan te pas komt.
 

jabjab

Actieve deelnemer
10 mei 2011
259
130
Leeuwarden
Welkom!

Fijn dat er weer iemand bij is om Arduino vragen aan te stellen :giggle: . Die klok staat ook nog op mijn wensenlijstje om te maken. Leuk om te zien (y)
 

Bouwvrouwe

Nieuw lid
10 mrt 2014
12
16
Sorry, sorry heren, qua ICT was mijn taak meer het beleid maken en projecten draaien. Het moederbord heb ik dus niet zelf in elkaar geknutseld. Programmeren was ook niet nodig, want er staan diverse gratis ontwerpen op Internet. Mijn crea bijdrage was in deze dus vooral de look en een lettertype ontwerpen dat qua afstand paste. En natuurlijk de rand. Het cortenstaal snijden heb ik ook uitbesteed. Het logo is wel helemaal van mijn hand.
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.