De meeste afkortzagen hebben veel ruimte nodig. Als je ze 30 cm naar voren kan trekken dan gaat ie ook weer 30 cm naar achteren + je maat van de machine. Festool en bosch hebben modellen waarbij ze dit anders oplossen. Hebben ook een andere prijs. Ik heb hier trouwens nog een metabo afkortzaag staan. Nog gemaakt in duitsland en deze gebruik ik bijna nooit. Dus mocht je belangstelling hebben stuur maar een PB.Dat laatste slaat de spijker op de kop! Ik overweeg de afkortzaag te verkopen, wellicht leuk om dan klein tafeltje ervoor in de plaats te doen
Dank je Wim, ik hoop stiekem geen afkortzaag meer nodig te hebben. Zaagtafel icm zaagslede krijg ik beter resultaat. En inderdaad, ik heb nu een makita telescopische en het ding is gigantisch. Die staat standaard onderin de werkbank omdat er geen andere plek voor is.De meeste afkortzagen hebben veel ruimte nodig. Als je ze 30 cm naar voren kan trekken dan gaat ie ook weer 30 cm naar achteren + je maat van de machine. Festool en bosch hebben modellen waarbij ze dit anders oplossen. Hebben ook een andere prijs. Ik heb hier trouwens nog een metabo afkortzaag staan. Nog gemaakt in duitsland en deze gebruik ik bijna nooit. Dus mocht je belangstelling hebben stuur maar een PB.