Ik hoor jullie al denken, gebeurt er nog wat met die carport, jawel hoor, heel veel zelfs.
Maar het zijn drukke weken geweest en nog zelfs, zo druk, dat ik weinig tijd heb kunnen vinden om aan de carport te werken,
Maar weest gerust hoor, de carport staat op dit moment al wel 200mm hoger.
De carport is gebouwd en bevestigd op een paal fundering, kartonnen buizen met een doorsnede van 300mm en een lengte van 900mm welke gevuld zijn met ijzeren staven en dan met beton.
Wij hebben besloten om de carport aan drie zijden in te sluiten met featheredge planken en daarna te voorzien van 3 garage deuren.
Ongeveer 3 jaar geleden hebben wij via ebay 3 Silvelox garage deuren gekocht welke beschikbaar kwamen omdat de toenmalige eigenaar zijn garage ombouwde tot vakantie woningen
Dit is hoe wij de garage deuren aantroffen na het winnen van de Ebay veiling.
.
Silvelox garagedoor by
Chris, on Flickr
Inderdaad, we moesten ze zelf uitbouwen.
Om het transport te vergemakkelijken hadden we de grootste vrachtauto gehuurd welke je nog met een ouderwets BE rijbewijs mag besturen. (mijn vrouw heeft al het rijden gedaan!) en na lange dag (4 uur heen en 4 uur terug) hadden wij 3 Silvelox garage deuren
IMG_0069 by
Chris
IMG_0071 by
Chris
IMG_0072 by
Chris
Nu was het originele plan om twee van deze deuren te gebruiken in ons huis, en we hadden ze ook al geïnstalleerd.
Untitled by
Chris
Maar vrouwen blijven altijd hun wensen veranderanderen, en ook dit was daarom dan ook geen uitzondering, en het was al ras besloten om de garage op te offeren voor onze zitkamer
De deuren er weer uit (wordt er nu wel handig in) en de opening werd half dicht gemetseld
Garage conversion by
Chris
En nieuwe ramen geplaatst
Untitled by
Chris
En je ziet er niets meer van dat dit eens een garage was (ook al heeft er nooit een auto in gestaan
Untitled by
Chris
Untitled by
Chris
Maar nu weer terug naar de Carport,
Zo dus ik heb hier drie garagedeuren staan, welke precies de juiste breedte hebben voor de carport – maar helaas niet de juiste hoogte. Ze passen indien ik geen nieuwe betonvloer zou gaan storten. maar een grindvloer in een garage kan niet
Dus er is maar een oplossing (ok ik zie maar een oplossing) en dat is de hoogte in, en wel met 200mm
Heb een lange tijd nagedacht hoe ik dat het beste zou kunnen aanpakken, en na het bekijken van een aantal Youtube video’s was ik er uit
Van de bouw heb ik nog genoeg stempels over
Untitled by
Chris
De gedachte was om naast elke paal een stempel te zetten, en dan langzaam het geheel op te tillen
Maar dan is er een heel groot gevaar dat de boel omvalt, omdat bij het gerbuik van de stempels elke vorm van zijdelingse ondersteuning ontbreekt. Dus dat gaat niet functioneren
Dan toch maar langzaam optillen 50mm per keer en dan de poten weer neerzetten, en dan gewoon rondjes lopen.
Het eerste rondje was het moeilijkst, dat duurde 3 uur. De volgende 4 rondjes gingen in onder een uur per keer.
En toen was de carport 200mm hoger
Nu hoe moet dat gat van 200mm opgevangen worden?
Ongeveer 3 maanden geleden heb ik 10 nieuwe voeten gestort van super beton. (beton wat een zeer hoge druk belasting aan kan). Als vorm heb ik plastic bloempotten gebruikt, hadden precies de juiste maat
Untitled by
Chris
Untitled by
Chris
Zo hier gaan we dan
Dit is 50mm
Untitled by
Chris
Dit is 100mm
Untitled by
Chris
Dit is 150mm
Untitled by
Chris
En dit is 200mm
Untitled by
Chris
Ik had helaas niet de beschikking over de gewenste krik. Mijn schoonbroer zou 4 van zijn pot krikken aan mij lenen, maar zoals dat normaal gesproken gaat, had hij ze juist op dat moment zelf nodig – nou ben ik normaal gesproken geen lener- en is het 100% precies andersom, en leent hij meestal van mij. Maar afijn. Ik had nog de beschikking over mijn eigen garage krik (2x) het probleem met deze krikken is dat ze niet 100% rechtstandig omhoog gaan. maar ongeveer 50mm naar voren komen, en dat is waarom ik graag een pot krik wilde hebben, omdat die rechtstanding omhoog gaan – wat ik nu had is dat de poten gingen lopen, en aan het einde van de lift was de gehele carport 80mm verschoven.
Dus dat was weer zwaar werk om hem terug op zijn plaats te krijgen.
Maar aan het einde van de dag stond de carport op zijn nieuwe poten en op zijn oude plek
Untitled by
Chris
Untitled by
Chris
Untitled by
Chris