UPDATE 5:
Na de achterkant van de boven gevel dicht te hebben gezet ben ik begonnen met het frame aan de voor kant.
Hier komt in het midden een kozijn in van 100 cm breed en 60 cm hoog. dit voor het kunnen opslaan van mijn hout voorraad.
Tevens is mijn zolder natuurlijk ook voor het opslaan van gereedschap wat ik niet vaak gebruik en voorraad van mijn elektra en loodgieters materiaal waar ik nog veel gebruik van maak in de beunhaas.
Boeien er aangemaakt.
Spinvlies folie aangebracht op de gevel.
Ondertussen al inkopen gedaan voor me nieuwe werkplaats straks. De oude scheppach hm 2 ingeruild voor deze kity 638.
Hier hebben we hem opgehaald uit het zuiden van het land. Nu staat hij in Enschede.
Na het transport en goed afgedekt te hebben was het door de sneeuwval die dat toch nat geworden. Aangezien hij ben kennis in de schuur staat omdat ik de ruimte nog niet gereed heb, hebben we hem helemaal droog gemaakt en hem in de olie gezet tegen het roesten.
Het was zo ver om de kozijnen te gaan maken voor de schuur. Dit is gebeurd is de eerste week van januari.
Direct helemaal op lengte gemaakt en in de grondverf.
S'middags de kozijn al geïnstalleerd aan de voorkant. Deze klus was lastiger dan gehoopt i.v.m. dat de voor en achterwand staan maar geen zijwanden. dus de stevigheid is niet optimaal. er zitten wel 1 schoor in maar deze was niet is staat de wanden waterpas te houden. De schuur bleek op 2 meter 3 mm naar achteren te hellen.
Gelukkig het hele frame kunnen drukken met 2 pijpklemmen tegen de bestaande schuur. Hierna kon ik dus het kozijn aan het framewerk en beton vast zetten.
Aan de achterkant ook het kozijn er ingezet. Deze deur heb ik ooit ook in mijn bestaande schuur moeten zagen om bij de grond achter mijn schuur te komen. deze grond is voor een gedeelte van mij en gedeelte van de gemeente (speeltuin acht mijn tuin) de oude erf afscheiding was verrot, voor mij niet zo probleem omdat me schuur ingesloten was tussen de oude coniferen die langs de schuur liepen. maar bij de speeltuin is een nieuwe schutting geplaatst en deze is 50 cm voor de oude gezet.
ivm met natuurlijk boompjes en andere onkruid en ellende was dat goedkoper. Maar doordat ik dus achter de schuur nu ruimte heb van 1.40 meter dacht ik die ga ik benutten. dus heb er een deur in gezaagd om er bij te kunnen komen. de helft van deze grond is nog van mij dus nu kon ik daar dus ook mooi een muur storten voor de nieuwe schuur. De nieuwe deur wordt straks voor bij de afzuiging's hok en houthok te komen die ik hier ga maken.
Isolatie binnen voor de zolder. Deze zit er nu mooi in. Was niet heel fijn werk aangezien mijn zolder laag in maar het is gelukt.
Van mijn schoonvader een aantal stukken 40 mm oukome multiplex gekregen. Genoeg voor alle deuren van de schuur en misschien ook nog wel een werkbank.
Hij werkt in een werkplaats van bouwbedrijf. Direct ook maar een Liniaal besteld van 263 cm om de deuren netjes te kunnen zagen. Zag het niet zitten om met de platen op de zaagmachine zelf te gaan stoeien.
Scharnieren en rvs schroeven voor deur zijn ook binnen van ecotools.
Omdat ik meerdere platen voor de deur moet gaan verzagen en weer lijmen had ik besloten maar een kleine investering te doen in bessey,
Ik had al een aantal grote krev klemmen, met deze set er bij moet ik een heel eind komen.
In de volgende update komt de bekleding van de voorkant en het maken van de achterdeur aan bod. Deze heb ik er eindelijk sinds dit weekend in zitten.
Ben op moment bezig aan het maken van de 2 tuindeuren aan de voorkant.
Groeten Niek