Hallo Rizz,
Ik ben mezelf ook aan het oriënteren op de bouw van een drumsander / Breedbandschuurmachine , Al neig ik zelf meer naar het ontwerp van Woodentoolman in combinatie met die van Stumpynubs en Simon Heslop op YouTube.
dit heeft als reden dat ik bij verschillende filmpjes de argumenten hoorde of terug las dat de tafel wat wiebelig is, en moeilijk parallel te krijgen is aan schuur rol, Hoe ervaar jij dit?
verder vond ik de doordachte manier van verstel mogelijkheden bij de machine van Stumpynubs ideaal.
Hier een aantal snelle tekeningen van de hoogte verstelling
Ik heb laatst via marktplaats twee motoren gekocht (1,5pk 220v/380v 2850 rpm) en had al een geschikte frequentie regelaar liggen.
De bedoeling is nu om een motor toe te passen in de breedbandschuurmachine, en met de andere mijn draaibank (een zelfbouw machine van de broer van mijn opa) om te bouwen.
De frequentie regelaar wil ik dan door middel van een stevige stekker verwisselbaar maken voor beide machines.
De machine zelf wil ik opbouwen door middel van betonplex, sterk duurzaam slijtvast.
Voor de schuur rol denk ik aan 2 optie's
enerzijds een MDF schuur rol zoals die van jou, vanwege de uniforme dichtheid van het materiaal.
anderzijds
de machine van Stumpynubs maakt gebruik van een schuurrol gemaakt van een dikwandige pvc pijp, dit bracht mij tot het idee om de pijp te vullen met cement O.i.d. om de rol zo een flinke massa mee te geven vanwege de mogelijke vliegwielwerking. Zou jij dit als zinvol ervaren?
De aandrijving van het materiaal wil ik door middel van 2 aandrijfrollen doen, Een bekleed met grof schuurpapier, en een bekleed met rubber (van een binnenband O.i.d)
aangedreven door een ruitenwissermotor.
Ik ben benieuwd wat jou kijk op de bovenstaande ideeën en combinaties is.
Met vriendelijke groet,
woody