Open e-mail aan Bosch geadresseerd in verband met defecte PTS10 en Uneo
Na 4 dagen wachten kreeg ik eindelijk van Bosch een prijs door van een wisselstuk ( kapotte motor PTS10 zaagtafel), doch zonder btw, leverinskosten enz... zoals gevraagd in de contactmail, te vinden op hun website. Hierna mijn gefrustreerde mail aan hun die nu ( na een volle week en 5 uur later niet is beantwoord. Men hecht absoluut geen waarde aan een klant).
Beste Meneer XXXX, (
medewerker van Bosch )
Dank je wel, doch dit was niet de vraag….
De vraag was : , btw inclusief, geleverd bij Hubo, processieweg reet 2840 (B)
Vermits het ook 4 dagen heeft geduurd en ik nu nog steeds geen totaalbedrag ken, ben ik geneigd wat reclame te maken via de social media ( verschillende fora ), dit omdat ik gefrustreerd raak in Bosch…
Eerst gaat mijn zaagtafel na 3 ½ jaar kapot ( heb er bijna nog niet mee gezaagd , ben hobbyist ) ik lees dat de motortjes van de PTS10 ( dat is de zaagtafel ) bij de vleet stukgaan, en nu (wanneer ik hem wél nodig heb) wachten jullie 4 dagen om me iets te laten weten….
(is trouwens te laat, ik heb vanmorgen een motor besteld via een vakhandel bosch , ik kon niet blijven wachten… )
Deze zaag kost me nu in totaal de aankoopprijs + de nieuwe motor = totaal 600 Euro’s.
Even een anekdote: Vorig jaar gaat mijn bosch Uneo stuk, en je moet mij niet geloven hoor, ik had hem net iets langer dan 2 jaar en heb er misschien 50 gaatjes mee geboord… toch is dit de zuivere waarheid.
Ik bracht hem binnen bij Hubo te Reet 2840 (B) en toen ik na zo’n week of 4 ( ja…4 !!! ) zélf ging navragen bij Hubo, bleek dat de machine nog bij Bosch stond en men daar wachtte tot ik een beslissing had genomen wat ik ermee zou doen , nieuw batterypack of gewoon on-hersteld terug afhalen in de winkel… Geen garantie ( nét meer dan 2 jaar oud ) , trouwens, zo vertelde men bij Hubo , de batterypack is stuk en op batterijen is nooit garantie … ( dat moet dan 4 weken duren… )
Ik heb de Uneo onhersteld laten terugkomen ( batterypack was 86 Euro ).
Ik ben de onherstelde Uneo gaan afhalen na weer een extra week, 15 Euro’s verzendkosten, de “oude” batterypack zat los in de koffer, de schroeven van de Uneo waren los in de koffer, de Uneo zélf was met 1 enkel schroefje terug in elkaar gezet.
15 Euro verzendkosten voor een waardeloos stuk gereedschap vond ik niet kunnen… ik heb het ook niet betaald ! Tot op vandaag ontvangen ze mij bij Hubo supervriendelijk, nadat ik in een volle winkel bij het afhalen van mijn gekannibaliseerd stuk gereedschap mijn gedacht heb gezegd ! ( ze zouden het laten weten bij Bosch hadden ze mij belooofd, ik ben er absoluut zeker van dat deze klacht nooit tot bij jullie is geraakt ).
Thuisgekomen, afgekoeld…. Uneo netjes uit elkaar gehaald, ( ik ben 32 jaar servicetechnieker in een zeer groot bedrijf ), wat bleek: Aan de batterypack zit een héél klein lipje wat losgelaten had. Ik heb dit netjes gesoldeerd met zilver ( 5minuten werk ) , Uneo netjes in elkaar en kijk…. Hij deed het weer ( raar hé …).
Ondertussen heb ik verbouwingen uitgevoerd en er zijn met deze Uneo misschien alweer 100 a 200 gaten geboord. ( met de oude batterypack die “dood” was volgens Bosch… )
Jullie vragen mij nu in de mail om een enquête in te vullen… ik denk dat ik dit maar beter niet doe ?
Van de zaagtafel PTS10 ( 3 jaar oud )
was ik supertevreden, tot nu. Altijd schoongemaakt zoals in het instructieboekje staat te lezen, bijna niet gebruikt, en nu vorige week een balkje van 5 cm grenenhout, scherpe zaag enz…. Plots rook eruit. Motortje naar de haaien ( heb hem er zelf uitgehaald en de wikkelingen zijn doorgebrand ( ja van een balkje grenenhout 5 cm ).
Bij de ontmanteling van de machine kom ik tot de vaststelling dat bij het ontwerp van deze machine een ernstige tekortkoming zit… de elektromotor zuigt namelijk zijn luchtkoeling aan in de omgeving waar nét alle zaagstof zit. Geen wonder dat de motor vastloopt en verbrand !
Ik ben toen gaan zoeken in verschillende fora en wat blijkt…. Ik ben helemaal niet de enige ! Het internet staat er vol van !!! Ik nodig jullie dan ook uit om eens voor de pc te gaan zitten en een uur of 3 a 4 googelen ( zoals ik ook heb gedaan ).
Ik ga toch nog even wachten om (zoals ik bovenaan de mail reeds schreef ) wat reclame te maken op verschillende fora….Ik ben namelijk benieuwd naar jullie reactie ( maar ik vrees dat ze kort zal zijn ).
Mocht u mijn gegevens willen dan kan je ze hierna lezen:
John Van de Voorde
XXXXXXX straat nr XX
Belgie.
Alle XXX staat voor naam en adres. deze heb ik er even afgelaten.
tenslotte; de nieuwe motor staat erin ( made in China, geleverd door Bosch ....
) 160,30 Euro's .