Bosch PLS 300 zaagstation

JoopVerbe

Actieve deelnemer
3 dec 2020
103
12
Middelbeers (NB)
Je moet er wel van uitgaan Joop, dat ook een lintzaag niet geschikt is voor nauwkeurig werk.

Handig 18 (aan de eerste helft van je naam twijfel ik niet), vind wel jammer dat je dit zegt want ik heb mijn hoop gevestigd op een lintzaag.... Helpt het als ik zeg dat ik ook een oscillerende bandschuurmachine wil aanschaffen...?
 
  • Leuk
Waarderingen: Bezigebever

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Zo’n bandschuurmachine zaagt heel slecht 😛

Maar zonder gekkigheid, geef eens aan wat je voor ogen hebt / wat je wil zagen.
Elk soort zaag heeft namelijk zn specifieke eigenschappen/toepassingsgebied.
Een zaagtafel zal gemiddeld het meest precies en veelzijdig zijn, maar als jij meer vrije vormen voor ogen hebt dan is wellicht een lintzaag geschikter.
 

JoopVerbe

Actieve deelnemer
3 dec 2020
103
12
Middelbeers (NB)
Beste Joris, als eerste ben ik bezig met het inrichten van een hobbyhoekje in mijn vorig jaar gebouwde schuurtje (3x3) met een werkbank en gereedschapswand (French Cleat).... Lockdown werkt niet echt mee aan het binnenhalen van materialen of het hulp vragen aan mijn buurman... Daarna zal het hobbymatig maken van een aardappelkistje tot een nachtkastje of een vogelnestkastje zijn en verder beetje knutselen.....
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Een decoupeerzaag is best een veelzijdig stuk gereedschap waar je best wel resultaten mee kan halen als er niet meer gereedschap voorhanden is.
Dat zaagstation is een handig stuk gereedschap, maar veel van dat soort voorbeelden zoals in het filmpje kan ook met een handzaag. Zowel duw als trekzaag.
Ik weet niet of je de filmpjes van Paoson woodworking kent, maar daar kan je zien wat hij met een decoupeerzaag doet.

 
  • Leuk
Waarderingen: JoopVerbe

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Beste Joris, als eerste ben ik bezig met het inrichten van een hobbyhoekje in mijn vorig jaar gebouwde schuurtje (3x3) met een werkbank en gereedschapswand (French Cleat).... Lockdown werkt niet echt mee aan het binnenhalen van materialen of het hulp vragen aan mijn buurman... Daarna zal het hobbymatig maken van een aardappelkistje tot een nachtkastje of een vogelnestkastje zijn en verder beetje knutselen.....
Voor passingen zoals voor een nestkastje en een aardappelkistje, kun je prima met een decoupeerzaag en/of lintzaag uit de voeten :)
 
  • Leuk
Waarderingen: JoopVerbe

thomaskamps

Nieuw lid
16 jan 2019
8
5
Arnhem
Ik heb deze een tijd geleden in bezit gehad. Werkt op zich makkelijk om snel wat “rechte” zaagsnedes te maken (denk aan laminaat leggen). De nauwkeurigheid hangt uiteraard ook sterk af van de gebruikte decoupeerzaag (en ik was niet zo tevreden met mijn groene Bosch). Al met al heeft dit systeem denk ik wel een paar specifieke toepassingen maar ik zou er geen wonderen van verwachten.

Daarnaast: ik vond het tegenvallen hoe compact het systeem op te bergen is. Best een lomp geheel nog.
 
  • Leuk
Waarderingen: joppe en JoopVerbe

karlz94

Actieve deelnemer
11 mrt 2016
32
1
staphorst
Heb nog wel ergens zo'n station staan, voordat ik een afkortzaag had deze een paar keer gebruikt.

Weet niet waar je van daan komt maar je mag um van mij voor niks overnemen (alleen eventuele verzendkosten betalen) staat hier alleen te verstoffen,
 
  • Leuk
Waarderingen: Superkees

JoopVerbe

Actieve deelnemer
3 dec 2020
103
12
Middelbeers (NB)
Heb nog wel ergens zo'n station staan, voordat ik een afkortzaag had deze een paar keer gebruikt.

Weet niet waar je van daan komt maar je mag um van mij voor niks overnemen (alleen eventuele verzendkosten betalen) staat hier alleen te verstoffen,
Man man, Kheb gisteren er 1 besteld.... kunnen we appen of mailen? Ik kom uit NB. Hoe doe je dat hier (PB)?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.