Bosch GTS 10 XC

Stefan92

Actieve deelnemer
28 mrt 2026
26
7
Brielle
Goedeavond,

Zijn er verder nog positieve of negatieve reviews/punten in de afgelopen jaren? Bv, de zaag kwaliteit, afzuiging, instellingen enz.

Het lijkt me namelijk een ideale zaag! Waarom heb je een ander zaagblad nodig voor cross cut of (ummm) straight cut?

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
11.006
3.276
Klein-Brabant, Vlaanderen
Waarom heb je een ander zaagblad nodig voor cross cut of (ummm) straight cut?
in principe gebruik je voor schulpen + afkorten een ander daartoe geëigend zaagblad
schulpen = weinig tanden met na elke tand een uitwerptand
afkorten = veel tanden zonder uitwerptanden
met een schulpzaag kan je makkelijk afkorten, maar geeft grover resultaat dan een afkortzaag
met een afkortzaag kan je ook schulpen, maar heb je zeker bij hard hout veel kans op brandsporen + dichtslibben van de zaagsnede

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.195
130
Omgeving Amersfoort

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.195
130
Omgeving Amersfoort
ja dat klopt, ik weet alleen dat dit de set is waar inmiddels een zwik youtubers filmpjes over hebben gemaakt dat er eindelijk een "EU-set" bestaat.

Je mag deze ook niet in een SAW-stop met zo'n vinger-detectie geval gebruiken (te grote massa zaagblad) en voor de rest is dat voor manuele doorvoer een advies*

*let op
, ik bagatelliseer hiermee niet het gevaar hoor!

ik betwijfel of die dado stacks waar je al die amerikanen mee ziet zagen dan wel voor manuale doorvoer zijn.

ik ga hier eens induiken, want de functie van zo'n set is wel erg handig, maar allicht is een freestafel voor erbij een verstandiger idee :)

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
11.006
3.276
Klein-Brabant, Vlaanderen
voor jezelf bepaal je waar de grenzen van jouw eigen veiligheid liggen op gebied van gereedschap en de manier waarop je er mee omgaat

wie met personeel werkt, laat hen best niet manueel met gereedschap werken dat niet de klassering MAN draagt

1790678366963.png

• Leuk
Waarderingen: MaartenS

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.