Blum Movento ladegeleiders

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.519
1.294
Ulvenhout
Ik maak een 3 tal lades met een vals front met geleiders van Blum Movento. Nu heb ik daar eerder met volle tevredenheid mee gewerkt maar in dit geval maak ik gebruik van 18mm plaatmateriaal. Blum schrijft voor maximaal 16mm te gebruiken maar ik weet dat dat kan als je aan de onderzijde van de zijwangen 2mm materiaal weghaalt. (zie ook de video van Jan Gunneweg
)
Nu heb ik 1 lade gemaakt, maar het valt me op dat de buitenzijde wel erg dicht tegen de ladegeleider aankomt. Ik zat nu te denken, als je plaatmateriaal van 18mm gebruikt en de breedte van de lade wordt bepaald door het frontpaneel van de lade welke tussen de zijpanelen valt, moet je die voorzijde dan niet 2x 2mm korter maken zodat de totale breedte overeenkomt met de breedte als je 16mm had gebruikt? Ik zit er al dagen m'n hoofd over te breken...

Schermafbeelding 2026-05-14 om 10.44.54.png

ccrider

Actieve deelnemer
24 jan 2011
232
43
Beusichem (Betuwe)
Als je de maat SKW bedoeld: Dat is bij een 2mm verjongde 18mm zijwang: LW-42-4mm (en 0-1,5mm speling). Dus zoals jij het stelt is het correct. Wel zorgen dat je de verjonging aan de binnenzijde van de lade toepast.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.