kan je hier of in België de boortjes vinden die ze in dat rockler filmpje gebruiken?
Met veel moeite
.
Ik heb de 'snappy drillbit' - of zo - van Woodpeckers gevonden bij Gereedsschapspro (33EUR), die een 'binnenboor' van 5mm heeft. Een vergelijkbare Festoolboor is eenvoudig(er) te vinden, maar die kost dan wel het dubbele of meer.
Het moeilijkste was eigenlijk de 'buitenboor' vinden ten behoeve van de centreerhuls, i.e. voor het gaatje in de mal. Blijkbaar is de standaard buitendiameter 3/8", oftewel 9,5 mm (dit geldt voor zover ik kon uitvogelen voor de Rocklerbit, de Woodpeckersbit, én de Festoolbit). Toevallig moest ik bij Baptist iets bestellen en toevallig hebben zij een houtboor met die diameter (om eerlijk te zijn: elders heb ik ze niet gevonden online), dus ook besteld. Kostte wel een schandalige 12 EUR, maar bon, ze is van Famag en die gebruiken de nieren van weeskinderen of zo in hun productieproces. Een gewoon houtboortje, metrisch, heb je er voor minder dan 1 EUR... Och ja.
Bon, nu maar eens eerst een project of drie afwerken voor ik aan de mal begin (project vier) ten behoeve van de kast van project 5. Ik heb de neiging om vooruit te kijken bij mijn bestellingen, kwestie van verzendkosten te sparen. In alle geval, ruw geschat mogen jullie een bouwverslag verwachten in de vroege zomer van 2023
…
(Het is nu eigenlijk vooral hopen dat die buitenmaat klopt)
PS: Rockler levert ook gewoon in België. Ga wel even zitten met Valium en/of een goede Whisky bij de hand als de verzendkosten in beeld komen.