Dank je Jaap. Mooi project.Je zou ook kunnen kijken naar een spantenconstructie van paulownia en dat beplanken met een composiet van b.v. vlasvezels met PLA (is goed te 3d printen). Er is ook plaatmateriaal te koop wat van landbouwresten gemaakt wordt, de hullen van rijstkorrels etc.
Ik kan je ook met een startup in Delft in contact brengen die composiet platen maken van vezels zonder hars. Is waterdicht en weerbestendig. Ze zijn nu aan het opschalen van kleine plaatjes naar grotere platen.
ik heb zelf jaren geleden deze gebouwd, maar dat is nog ouderwets composiet wat slecht recyclebaar is.
De bouw van onze FL26
Nu de kou wat uit de werkplaats trekt kon ik beginnen met de bouw van onze FL26. De kou verhinderde me om met epoxy de bodemdelen en de huiddelen te verlijmen. Van Thijs de Jong van watersportbedrijf Vaart kreeg ik een 9Kw elektrische kachel te leen. Dat zorgde voor voldoende warmte en een groot...www.woodworking.nl
jaap
Ik zou graag in contact gebracht worden met de startup in Delft. Er gebeurt heel veel op het gebied van composiet materiaal.
PLA is de vraag hoe het gaat houden over langere tijd. Het meeste PLA heeft toch wel enige gevoeligheid voor UV. De boot moet er over 25 jaar ook nog zijn in goede conditie.