bijzondere bouten

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.326
194
Gem. Winsum (Groningen)
Het komt nogal eens voor dat ik voor een bepaald projectje bouten, schroeven e.d nodig heb van een wat minder gebruikelijk type. Groothandels zijn soms wel bereid aan een particulier te leveren maar zijn niet ingericht op kleine aantallen. Alleen standaardverpakking.

Zo heb ik nu bijv binnenzeskantboutjes met verlaagde kop nodig (volgens DIN 7984 i.p.v. de gebruikelijke DIN 912) van M3, M4, M5 en M6. Per type een paar tot in enkel geval enige tientallen, en geen 100 of 500.
(Beetje van de kop afdraaien is geen optie. DIN 7984-boutjes wijken op meer punten af).


Kent iemand een leverancier die deze ""bijzondere"" inbusbouten in kleine aantallen levert?


mvg
klaas0639
 

Toonboog

Actieve deelnemer
18 sep 2012
74
0
51
Lochem
Wat is klein? Vroeger had je in Groningen GroBo. Ik geloof dat dat tegenwoordig Fabory is.
Dat was altijd een prima zaak, ook voor als je slechts een paar moet hebben.
Maar misschien is de service in de loop der jaren wat veranderd.
Je kunt het eens proberen.
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
351
10
Rotterdam
Dit type bouten staan gewoon in de catalogus van Fabory, zie onderstaand plaatje.
En zijn in kleine aantallen verkrijgbaar. Althans bij Fabory Rotterdam, zal in Groningen niet anders zijn.
De detailhandel is tegenwoordig blij met grote en kleine klanten.
Fabory.jpg
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.326
194
Gem. Winsum (Groningen)
Ja. Precies zoals ik schrijf: de bouten zijn per 200 te krijgen. ""Överal"" :)

De vraag die ik stelde is echter: welke leverancier verkoopt deze in kleine hoeveelheden? Fabory niet volgens hun site. Misschien moet ik ze eens bellen

mvg
klaas0639
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.716
2.574
Gaanderen
Toen ik in 2012 bij van de pol hout en bouwmaterialen . Alleen in de vestiging amersfoort. werkte lagen daar verschillende maten laag cilinderkop inbusbouten. Deze werden toen per stuk verkocht. Volgens mij zelfs in rvs. Ze komen bij fabory vandaan. Zijn dus niet goedkoop. Of ze ze nog hebben gewoon even bellen.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.326
194
Gem. Winsum (Groningen)
Gebeld met Fabory: Fabory verkoopt aan de balie ook kleine aantallen mits ter plekke op voorraad.
Ik had me geheel op hun website georiënteerd. Daarop wordt niets vermeld over losse onderdelen, noch over verkoop aan particulieren.
Aan de telefoon vertelde Fabory binnenkort zijn site te zullen wijzigen en zal het ook voor particulieren mogelijk worden om via site te kopen. Ook kleine aantallen. En met Ideal te betalen.

Dank voor jullie tips
klaas0639
ps: de stuksprijs kan nog roet in het eten gooien :)
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.716
2.574
Gaanderen
Gebeld met Fabory: Fabory verkoopt aan de balie ook kleine aantallen mits ter plekke op voorraad.
Ik had me geheel op hun website georiënteerd. Daarop wordt niets vermeld over losse onderdelen, noch over verkoop aan particulieren.
Aan de telefoon vertelde Fabory binnenkort zijn site te zullen wijzigen en zal het ook voor particulieren mogelijk worden om via site te kopen. Ook kleine aantallen. En met Ideal te betalen.

Dank voor jullie tips
klaas0639


ps: de stuksprijs kan nog roet in het eten gooien :)

Klaas moest nog even nadenken over je vraag waar je ze nog meer kunt kopen. Gelukkig heb ik nog extra geheugen op het www. Kijk eens op deze site (helaas in het duits) de prijzen zullen het probleem niet zijn de verzendkosten weet ik niet.
http://www.rosentaler-schrauben.de/....html?MODsid=d0d01b6768fc173af8d4ab219885a4bc
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.326
194
Gem. Winsum (Groningen)
Zeg Wim, dat is nou toevallig. Ik had deze site ook net gevonden :). Dank. Lijkt me een heel interessant adres, maar zie nu dat de extra kosten voor kleine aantallen nogal hoog zijn.

mvg
klaas0639
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.